לזכר הנרצח

מפתיע: פלסטינים תרמו כסף לבניית בית כנסת

משפחת שמרלינג החליטה להנציח את שמו של אבי המשפחה, ראובן שמרלינג הי"ד, שנרצח בפיגוע דקירה, על ידי בניית בית כנסת והופתעו לקבל תרומות מ... פלסטינים (בארץ)

ראובן שמארלינג הי"ד (באדיבות המשפחה)

משפחת שמרלינג החליטה להנציח את שמו של אבי המשפחה, ראובן שמרלינג הי"ד, שנרצח בפיגוע דקירה, על ידי בניית בית כנסת באלקנה, היישוב בו התגורר.

כזכור, בחג סוכות הגיע ראובן שמרלינג למחסן שהחזיק בכפר קאסם. שני מחבלים ארבו לו, רצחו אותו בדקירות סכין ונמלטו, וזאת שעות ספורות לפני שחגג יום הולדת 70 עם רעייתו וארבעת ילדיהם.

זירת הרצח בכפר קאסם (צילום: תיעוד מבצעי מד"א)

בני המשפחה פתחו במבצע לגיוס תרומות והופתעו לקבל מספר פניות לא שגרתיות, מפלסטינים, שהכירו את ראובן והחליטו לתרום עבור הנצחת זכרו.

ב'ידיעות אחרונות' דווח כי איש עסקים פלסטיני מעזה שהכיר את ראובן במסגרת עבודתו תרם כמה אלפי שקלים עבור בית הכנסת. "לראובן היה לב לבן, בלי לכלוך", סיפר איש העסקים ל'ידיעות'.

כך נהרס ביתו שלא אחד המחבלים (צילום: דובר צה"ל)

"הוא אהב את כולם", הוסיף, "הכרתי אותו בשנות ה-90. באותה תקופה הבאתי סחורות מסין ועבדנו יחד. הוא היה איש טוב. מה שעשו לו פשוט מזעזע. אם היו עוד אנשים כמו ראובן, השלום כבר היה מגיע מזמן".

אחריו התקשרו עוד פלסטינים שהכירו את ראובן והחליטו לתרום לטובת הקמת בית הכנסת לזכרו, חלקם תושבי כםר קאסם וחלקם מרצועת עזה.

הנשיא ריבלין מנחם את המשפחה (צילום: אבי קנר, לע"מ)

שי שמרלינג, בנו של הנרצח, סיפר ל'ידיעות' כי "לאבא תמיד היו חברים ערבים. הם אהבו וכיבדו אותו. זה לא הפתיע אותנו. גם במהלך השבעה הגיעו אלינו פלסטינים מעזה וערבים מכפר קאסם כדי לנחם אותנו".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר