לקראת ההפגנה במוצ"ש

פיצוץ בפגישת נתניהו והעדה הדרוזית: 'ישראל - אפרטהייד'

נתניהו פוצץ את הישיבה עם ראשי הרשויות הדרוזיות, לאחר שתא"ל במיל' אמל אסעד התפרץ לתוך דברי נתניהו וכינה את ישראל "מדינת אפרטהייד". נתניהו: "לא אקבל פגיעה בכבוד ישראל" (בארץ)

דרוזים מפגינים נגד חוק הלאום (צילום: Flash90)

הסערה סביב חוק הלאום נמשכת: הפגישה שנערכה הערב (חמישי) בין ראש הממשלה בנימין נתניהו לבין ראשי הרשויות הדרוזיות - התפוצצה לאחר שתא"ל במיל' אמל אסעד התפרץ לעבר ישראל וכינה את ישראל "מדינת אפרטהייד".

נתניהו אמר בתגובה לדברי אסעד: "לא אקבל פגיעה - לא בכבוד ראש ממשלת ישראל ולא בכבודה של המדינה ממי שקורא למדינת ישראל 'מדינת אפרטהייד'". לפני עזיבתו את המקום, אמר נתניהו כי צוותו יפעל לקידום מסמך ההבנות עליו החליט - שעד כה לא מספק את ההנהגה הדרוזית.

בפגישה, שנועדה להביא להבנות בין הממשלה וההנהגה הדרוזית עוד קודם ההפגנה הצפוייה להיערך במוצ"ש נגד חוק הלאום, השתתף בין השאר מנהיגה הרוחני של העדה הדרוזית השייח' מוואפק טריף, אולם מרבית המוזמנים לפגישה סירבו להגיע אליה.

בחדשות עשר צוטטו גורמים בכירים בעדה שאמרו: "יש עלינו לחץ כבד מאוד מצד תומכי נתניהו לבטל את ההפגנה במוצאי שבת".

מוקדם יותר היום, הצוות המיוחד שהקים ראש הממשלה בניסיון לפתור את המשבר מול הדרוזים, פרסם מסמך עקרונות שמציע עיגון למעמד העדות הדרוזית והצ'רקסית בחוק, הוקרת תרומת חברי העדה לביטחון ותמיכה במוסדות העדה והיישובים הדרוזיים.

במקביל לפיצוץ הפגישה בין נתניהו וההנהגה הדרוזית, התחוללה מהומה באירוע של "הקרן לידידות" בכרמיאל. נוכח באירוע קרא לשר ח"כ אבי דיכטר "נאצי" בעקבות חוק הלאום, וזה בתגובה אמר כי "יבוא חשבון" עם מי שכינה אותו כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר