מתקפה

החילונים מאשימים: ליצמן התערב לטובת חולה חרדי

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, פעל בסוף-השבוע להטסת צעיר חרדי בן 18 להשתלה באיטליה. למרות שבישראל ממתינים 151 חולים להשתלת כבד, ליצמן מצא לנכון להתערב לטובת החולה הזה דווקא. במהלך המאמצים למציאת פתרון, ערך ליצמן שיחות במהלך השבת (בריאות)

אברהם הלוי | כיכר השבת |
סגן השר, יעקב ליצמן (פלאש 90)

סגן שר הבריאות, יעקב ליצמן, פעל לאחרונה להטסת צעיר חרדי בן 18 להשתלה באיטליה. גורמי הרפואה באיטליה דרשו תחילה התחייבות מצד ישראל שתשיב בעתיד השתלת כבד אחרת לאזרח איטלקי, בישראל. בסופו של דבר, ישראל קיבלה את מבוקשה גם ללא התחייבות - דווקא בבלגיה.

באתר ynet שחשף את הפרשה מציינים כי למרות שבישראל ממתינים 151 חולים להשתלת כבד, יעקב ליצמן מצא לנכון להתערב לטובת החולה הזה דווקא. הוא טיפל בנושא באופן אישי ואף נדרש לחלל שבת ולנהל שיחות טלפון ביום שישי.

שעות ארוכות ניהל יעקב ליצמן שיחות טלפון אינטנסיביות בניסיון למצוא פתרון לחולה הצעיר. על הפרק עמדו שתי אופציות - תרומת כבד בבלגיה או באיטליה, כאשר האיטלקים דרשו התחייבות חריגה לפיה ישראל תיתן בעתיד תרומת כבד לאיטלקים. בשלב הזה, החליט ליצמן ללכת על האופציה הבלגית.

מלשכתו של יעקב ליצמן נמסר בתגובה: "גורמים רפואיים בכירים פנו לסגן השר בבקשה שידבר אל לבם של האיטלקים משום שמדובר בפיקוח נפש הדוחה שבת. סגן השר ביקש להציל את החולה ולקבלו להשתלה באופן מיידי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר