על ספסל הנאשמים

החל משפטה של שרה נתניהו: "תיק פשוט מאוד של פתיתים"

רעייתו של ראש הממשלה, שרה נתניהו, התייצבה למשפטה שהחל היום, בפרשה המוכרת כ"תיק המעונות". הדיון אמור היה להיות בענין טכני, אך גלש מעבר לכך • צפו (חדשות, ארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ח בתשרי תשע"ט | 07.10.18
שרה נתניהו, מגיעה למשפטה (צילום: ynet. תמונות: חיים גולדברג, כיכר השבת)

בבית משפט השלום בירושלים, נפתח בצהריים (ראשון) משפטם של רעיית ראש הממשלה, שרה נתניהו, וסמנכ"ל משרד ראש הממשלה עזרא סיידוף, בפרשת "תיק המעונות".

מדובר בדיון מקדמי, שיועד לענין טכני: בקשה של הפרקליטות להעביר את הדיון בתיק משופט יחיד להרכב של שלושה שופטים. אך נשיא בית משפט השלום בירושלים, השופט אביטל חן, צפה למעשה בדיון סוער בהרבה.

תחילה התלונן עו"ד יוסי כהן, סניגורה של נתניהו, כי חומר החקירה הועבר בצורה מבולגנת. בהמשך אמר: "מנסים להעצים תיק פשוט מאוד של פתיתים וחמגשיות, ולהפוך אותו לאיזו דרמה".

יצוין, כי עמדת הנאשמים, נתניהו וסיידוף, כי יש להסתפק בשופט יחיד. כשעו"ד יהושע רזניק, סניגורו של האחרון, תהה "למה חברי בפרקליטות מבקשים שלושה שופטים, הם לא סומכים על שופט אחד?", הגיב השופט "חיכיתי למשפט הזה...".

"זה הולך להיות תיק ארוך. כל חשבונית אנחנו נילחם עליה. אנחנו לא נוותר. גם נביא עדים שיציגו לבית משפט את המכלול, בין אם דיירי הבית ובין אם אחרים", איים הפרקליט, כשהוא מכוין ככל הנראה לראש הממשלה נתניהו.

(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

במהלך הדיון שמרה שרה נתניהו על שתיקה, והאזינה לדברי עורכי הדין בקשב. מדי פעם היא התלחששה עם סניגורה, ובשלב מסוים העביר לה דובר משפחתה, עופר גולן, פתק אותו היא קראה בעיון.

הדיון, הקצר יחסית, הסתיים בהצעת השופט לצדדים "לקיים פגישה בלשכתי, ללא הנאשמים, כדי להגיע להסכמות ביניהם ואולי אף לסיום התיק", כדבריו. הצדדים נעתרו לבקשה, ןהפגישה בלשכה תתקיים ב-13 בנובמבר.

כתב האישום נגד השניים הוגש כזכור בגין עבירות של קבלת דבר במרמה בנסיבות מחמירות ומרמה והפרת אמונים, ולגבי סיידוף גם עבירות זיוף בידי עובד ציבור, שנעשו בקשר למימון הוצאות פרטיות במעונות ראש הממשלה.

לפי המפורט בין היתר בכתב האישום, פעלה נתניהו עם סיידוף, להשיג במרמה את מימון המשרד להזמנת מאות ארוחות ממסעדות, בשווי כולל של למעלה מ-350,000 ש"ח, תוך עקיפה מכוונת של הנהלים שאסרו להזמין ארוחות מוכנות במקביל להעסקת מבשלת במעון.

"זאת עשו באמצעות הצגת מצג שווא כלפי המשרד כאילו במעון לא מועסקת מבשלת, למרות שבפועל לאורך כל התקופה הועסקו במעון מבשלות", נכתב עוד בכתב האישום.

(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)
(צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר