מדליפה במדים

הסנגור המייצג את קם: "פוגעים בחופש העיתונות"

עורך-הדין הדתי, איתן להמן, נבחר לייצג את ענת קם, החשודה בעבירות חמורות ביותר - של העברת מסמכים מסווגים לכתב "הארץ". להמן כינס מסיבת עיתונאים, במהלכה מסר הצהרה ולאחר-מכן גם השיב לשאלות העיתונאים. הוא טען שלא הייתה כוונה לפגוע במדינה ושיש כאן ניסיון לפגוע ב"חופש העיתונות" (בארץ)

מנחם כץ | כיכר השבת |

עורך-הדין הדתי, איתן להמן, נבחר לייצג את ענת קם, החשודה בעבירות חמורות ביותר - של העברת מסמכים מסווגים לכתב "הארץ".

להמן כינוס בצהריים (חמישי) מסיבת עיתונאים, במהלכה מסר הצהרה ולאחר-מכן גם השיב לשאלות העיתונאים.

"נעשתה חקירה לא ברורה", אמר להמן בפתח הדברים. "הוטל צו איסור גורף שעל חוכמתו הרחיבו רבים וטובים", הוסיף בציניות.

לדבריו, "למרות האמור בכתב האישום, חשוב להדגיש כי בשום שלב לא נגרם כל נזק לביטחון מדינת ישראל, ודאי וודאי שלא היתה כל כוונה לגרום נזק כזה".

על הכתבות שפורסמו ב"הארץ", אמר להמן: "כל הכתבות עברו את אישור הצנזורה. אין בהם שום פגיעה בביטחון ישראל, ואולי היפוכו של דבר הוא הנכון".

עורך-הדין להמן הוסיף, כי "לו היו גורמי אכיפת החוק - שב"כ משטרה ובית המשפט, סבורים שהמעשים כה חמורים, אף אחד מהם לא היה מתיר לענת להישאר בביתה ולהמשיך לעבוד במקצוע העיתונות, שבמסגרתו היא משוחחת עם מאות אנשים מדי יום".

והוא גם מוצא זמן לתקוף את צה"ל. "המסמכים במשרד של אלוף פיקוד המרכז - היו ללא שום אבטחה רצינית", אמר להמן.

"הגענו לתקדים מסוכן - שהעברת מסמכים לעיתונאי ישראלי - כמותה כהעברת מסמכים לסוכן זר", הקריא עו"ד להמן מתוך מכתב. "זו טענה מסוכנת לכל מי שמאמין בחופש העיתונות - שגם אני מאמין בה. מדובר בפגיעה אנושה בחופש העיתונות ובדמוקרטיה הישראלית. זה משפט נגד העיתונות הישראלית כולה".

יצויןי, כי לאחר החלטת בית-המשפט להסיר את צו איסור הפרסום הודיע משרד המשפטים, על דעת היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין ופרקליט המדינה משה לדור, כי צו איסור הפרסום המלא שהוצא בפרשה היה חיוני, "כדי למצות את האפשרות להגיע להחזרת המסמכים שנגנבו, וכדי למנוע שיבוש חקירה של העבירות החמורות ביותר שלכאורה בוצעו בפרשה זו".

לדברי היועץ והפרקליט, העבירות הפליליות שבוצעו על-ידי קם הן "בעלות חומרה יוצאת דופן", מאחר שהן "פוגעות בביטחון, מסכנות חיים ומבטאות הפרה של חובת הנאמנות למדינת ישראל".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר