"ירד למחתרת"

10 חודשי מאסר לעבריין המס שהתחבא בארון הבגדים של אשתו

לא פחות משבע שנים הצליח מיכאל מדני לחמוק ממערכת אכיפת החוק, עד שלאחרונה הוא נתפס כשהוא מתחבא בארון הבגדים של אשתו. היום, הוא נשלח ל-10 חודשי מאסר (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

רשות המסים מדווחת היום (שני), כי עבריין המס מיכאל מדני, שנמלט ו"ירד למחתרת" במשך שבע שנים, נשלח ל-10 חודשי מאסר בפועל, לאחר שנתפס לאחרונה כשהוא מתחבא בארון הבגדים של אשתו.

שופטת בית משפט השלום בתל אביב נעה תבור, גזרה על מדני (65) את עונש המאסר, משום שהורשע בהעלמת עסקאות בסכום של יותר מארבעה מיליון שקלים.

בנוסף, הוא ייאלץ לשלם קנס בסך 30 אלף שקלים או לרצות עוד שלושה חודשי מאסר תמורתו. כמו כן, נקבע לו מאסר על תנאי למשך שלוש שנים מיום שחרורו.

בגזר הדין נימקה השופטת: "ככל עבירות מס, גם במקרה זה מדובר בעבירות שקלות מאוד לביצוע, אך קשות לגילוי ולחשיפה, בבסיסן בצע כסף וביסודן מרמה. זאת ועוד, לא אחת נפסק כי בעבירות כלכליות בכלל ובעבירות מס בפרט, גובר האינטרס הציבורי והצורך בהחמרת הענישה על פני האינטרס האישי של הנאשם, זאת גם אם מדובר בנאשמים שעברם נקי ולאורך השנים התנהלו באופן נורמטיבי".

הפרשה החלה בספטמבר 2009, אז הוגש על ידי רשות המסים כתב אישום נגד מדני בגין התחמקות מתשלום מע"מ בסך של 584,918 שקלים. לפי כתב האישום, מדני, שהיה בעליה של חברה לבנייה, שיפוצים וצבע ביצע עבודות צבע שוטפות באוניברסיטת תל אביב בשנים 2007-2000 בסך של 4,057,297 שקלים כולל מע"מ, אולם בדו"חותיו התקופתיים למע"מ הוא לא דיווח על עסקאותיו אלו.

כעבור שנתיים הורשע מדני אך לא התייצב לשמיעת גזר דינו, הוא נמלט מהדין ו"ירד למחתרת" למשך שבע שנים ולמרות שהוצאו צווי הבאה הוא לא אותר.

לפני כחודשיים הוא כאמור נתפס על ידי אנשי מע"מ, בסיוע משטרת ישראל, כשהוא מתחבא בארון הבגדים בביתה של אשתו, שניסתה להסתירו. לאחר לכידתו, הוא נעצר עד תום ההליכים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר