הערעור נדחה

עורכי-דינו של אלי שמחיוף: "מונעים ממנו אוכל כשר"

ביהמ"ש המחוזי בפ"ת דחה היום את ערעורו של חבר מועצת עיריית ירושלים אלי שמחיוף על המשך מעצרו. סנגוריו טוענים: "מנסים לשבור את רוחו באמצעים פסולים. מונעים ממנו אוכל גלאט כשר ואמירת קדיש על אמו". בא-כוח המשטרה: "החשדות נגדו חמורים ומבוססים" (בארץ)

יוסי וייס | כיכר השבת |
שמחיוף בבית-המשפט (פלאש 90)

פרשת הולילנד רחוקה מסיום, ולמרות אווירת הרגיעה הזמנית שהשתררה, עם שחרורם למעצר בית של חלק מהאישים שנעצרו בתחילתה של הפרשה, הרי שגורמים המקורבים לחקירה גורסים, כי השיא – עדיין לפנינו.

הבוקר נדון בבית משפט המחוזי בפתח תקווה, ערעורו של חבר מועצת עיריית ירושליםמסיעת ש"ס אלי שמחיוף, על החלטת בית משפט השלום להאריך את מעצרו, דיון שבסיומו החליט השופט הימן על דחיית העתירה, והותיר את שמחיוף במעצר - לפחות עד ליום חמישי הקרוב.

סנגוריו של שמחיוף – עורכי הדין משה יצחק אוסדיטשר ואבי במברגר טענו בדיון, כי הארכת המעצר איננה סבירה, בעיקר נוכח העובדה, כי מרשם נחשד בפרשת שוחד, בה החשוד המרכזי עודנו מסתובב חופשי, מכנס מסיבות עיתונאים, ואף טרם נחקר.

מנגד טען נציג המשטרה - רב-פקד אלישע קוגן, כי החשדות כנגד שמחיוף חמורים ביותר, וכי יש חשש כבד כי שחרורו - לאחר שנחשף לחומר הראיות, יביא לידי שיבוש המשך החקירה. את דבריו ביסס נציג המשטרה - בין היתר, גם באמצעות דו"ח סודי שהוצג לעיני בית המשפט.

רוצה קדיש ו'גלאט'

סנגוריו של שמחיוף טענו עוד בדיון, כי בניסיון לשבור את מרשם בחקירה, עושה המשטרה שימוש באמצעים פסולים, ביניהם מניעתו של מזון גלאט כשר, וכן את האפשרות לומר קדיש במניין על אמו שהלכה לעולמה לפני כחודשיים.

את טענת המשטרה על חשש לשיבוש אפשרי של החקירה, דחו עורכי הדין בטענה, כי "גורמים אחרים" שמדליפים לעיתונות חלקים חשובים מחומרי החקירה, ולכן אי שחרורו של מרשם, בטענה כי "נחשף לחומרי החקירה" אינו נכון.

שמחיוף עצמו ניסה לתת דגש בבית המשפט על אי היותו קשור ל"חבורה של אנשים רודפי בצע" כפי שכונו על ידי השופט, ובהתאם לכך קבע בית המשפט, כי "כי העורר איננו קשור לכל אותם אלה שככל הנראה נמנים על 'החבורה' ", מה שנותן פתח לפרשנות, האם החשד כלפי שמחיוף שונה מהחשדות כלפי יתר הנאשמים בפרשה.

"עוד כמה ימים"

שמחיוף עצמו ניסה לשמור על מצב רוח אופטימי בדיון, ואף עודד את בני משפחתו במילים "עוד כמה ימים אני חוזר הביתה".

בשלב זה הציעו עורכי הדין לשמחיוף שלא להגיש את ערר לבית המשפט העליון, שכן בהתחשב ביום העצמאות שבפתחו אנו עומדים, ובעובדה שממילא הוא צפוי להשתחרר ביום חמישי, אין טעם מעשי בהגשת הערר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר