הרבנים חלוקים

נציג "יחד" מסרב להתפטר; קואליציית ליאון עלולה להינזק

הקואליצייה בי-ם עלולה להיות קטנה מכפי שהיה נראה, זאת בשל מחלוקת רבנים שקורעת את סיעת "מאוחדים", לגבי התנהלות נציגו של אלי ישי • חשיפה: הצעת הפשרה המפתיעה. כל הפרטים (ארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
יהונתן יוסף, בהתייעצות עם הגר"מ מאזוז (צילום ארכיון: מתוך פייסבוק)

חשיפה: פילוג חריף בתוך סיעת 'מאוחדים' הירושלמית, שכולל את התערבות רבני הנציגים הגאון מאיר מאזוז מזה והגאון רבי דב ליאור מזה, עלול להותיר את הסיעה בשלב זה באופוזיציה - וגרר במפתיע הצעת פשרה מכיוונו של יו"ר הסיעה.

הקרב בתוך הסיעה המורכבת כזכור מחרד"לים ו'יחד' של אלי ישי, החל בעקבות הסכם פנימי שנחתם קודם הבחירות, לפיו כל אחד משלושת חברי המועצה יכהן לפחות 40 חודשים, במידה והסיעה תקבל שני מנדטים.

הסיעה כידוע זכתה בשני מנדטים, ובעקבות כך התעורר וויכוח בין החברים דב קלמנוביץ' שנותר בחוץ לבין יהונתן יוסף ('יחד'): על מי לכהן בחלק הראשון של הקדנציה כ-40 חודשים, כך שלעמיתו ישארו רק 20 חודשים לכהונה בפועל.

לטענת קלמנוביץ', על יונתן יוסף להתפטר כעת על מנת שהוא יוכל לשמש כבר השבוע כחבר המועצה. משום שלדבריו זכות הבכורה היא לו, כי לטענתו הביא קולות יותר משיונתן יוסף הביא. יוסף לעומתו גורס, כי נתוני הקלפיות מוכיחים כי המנדט השני נכנס דווקא בזכותו.

חברי הסיעה, עם ליאון, בימים יפים יותר (צילום: מתוך פייסבוק)

הוויכוח בין הנציגים הביא להתערבותם של ראש ישיבת 'כסא רחמים' ומנהיג 'יחד' הגר"מ מאזוז מצדו של יוסף, והגר"ד ליאור מצדו של קלמנוביץ' הדתי-לאומי. העיתונאי רפי פרלשטיין דיווח ב'מיינט ירושלים', כי שני הרבנים הנפיקו הוראה הפוכה האחד מהשני: הרב מאזוז הורה לנציגו יוסף שלא להתפטר, ואילו הרב ליאור פסק כי על יוסף כן להתפטר לטובת נציגו קלמנוביץ'.

יצוין, כי יו"ר הסיעה אריה קינג מצדד בקלמנוביץ' חברו, וטוען כי על יהונתן יוסף להתפטר מתפקידו כפי הוראת הרב דב ליאור, משום שהוא זה שהוסמך בהסכם הפנימי להיות הבורר בתוך הסיעה לכל שאלה שתיווצר.

הבוררות שערך הרב דב ליאור (סריקה)

ל"כיכר השבת" כאמור נודע, כי נכון לעכשיו נראה כי כניסתם של סיעת מאוחדים לקואליציה בראשותו של ראש העיר משה ליאון תושהה, עד להסדרת העניינים בתוך הסיעה.

עוד נודע ל'כיכר השבת', כי לאחרונה ישבו שלושת חברי הסיעה בביתו של אחד המקורבים ליו"ר 'יחד' אלי ישי, שם הוצעה פשרה מצדם של קינג וקלמנוביץ', לפיה האחרון יוותר בהמשך על חמישה חודשים מתוך ה-40 שמגיעים לו מכורח ההסכם, לטובת יהונתן יוסף שיכהן 45 חודשים בתפקיד.

אך הצעת הפשרה המפתיעה יותר שעלתה במקום, הגיע מכיוון היו"ר אריה קינג שהודיע כי "למען השלום" הוא מוכן להתפטר בחצי הראשון ולפתור כך את הקרב בין קלמנוביץ' ליוסף. קינג אף הפקיד מכתב התפטרות בידיו של קלמנוביץ', שיתממש - במידה והצדדים ייענו לפשרה זו, ואז קינג יכהן למעשה בתפקידו כחבר מועצה רק בחצי השני של הקדנציה.

בכיר ב'מאוחדים' אומר ל"כיכר השבת", כי עד לרגע זה אף פשרה לא התקבלה. עוד הוא מגלה, כי שלושת חברי הסיעה הגיעו להביע את עמדתם בפני הרב דב ליאור ביום שישי האחרון, והוא שמע כל אחד מהם בנפרד, בעוד הרב מאזוז לדבריו שמע עד כה רק את עמדתו של יהונתן יוסף.

הרב דב ליאור (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בתוך כך, ל'כיכר השבת' נודע, כי לאחר נתק ממושך, ראש העיר משה ליאון זימן את חברי אגודת ישראל לפגישת משא ומתן בשעה 17:00, בלשכתו ב'ספרא'.

יודגש, כי הצדדים טרם העבירו התייחסות לפניות "כיכר השבת" בבקשה לתגובה, כשזו תגיע, היא תתעדכן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר