"ביזיון של חברי מועצה"

עימות סוער בעיריית טבריה; ראש העיר שהודח מול רון קובי

במשך שעות ארוכות התנהלה הישיבה השניה של מועצת העיר טבריה, כאשר האופוזיציה לא עשתה חיים קלים לראש העיר רון קובי, שהתעמת איתם שוב ושוב, וחתם: "ביזיון של חברי מועצה" (חדשות)

שאול כהנא | כיכר השבת |
(צילום: מתוך דף הפייסבוק '‏עיריית טבריה - הדף הרשמי‏')

בשעה 19:00 בערב אמש (שלישי) התכנסה כמתוכנן מליאת מועצת עיריית טבריה לישיבה מספר 2 מאז כניסת ראש העיר רון קובי לתפקידו, אך עד מהרה התברר כי התרגילים של חברי האופוזיציה הפתיעו את רון קובי שכתב בפייסבוק לאחר ישיבת המועצה: "ביזיון של חברי מועצה.... חבר מועצה וראש עיר לשעבר שאין לו בושה...... הזוי".

לרון קובי יש סיבות טובות לכעוס, מאחר ולצופים מהצד היה נדמה אמש שראש העיר המכהן הוא לא אחר מאשר חבר המועצה יוסי בן דוד - ראש העיר המודח, שבעקבות הגוש החוסם הצליח להעביר החלטות בישיבת המועצה, כאשר לראש העיר המכהן לא נותרה ברירה ועל חלק מההצעות שהעלה יריבו יוסי בן דוד, הצביע רון קובי עצמו בעד - וזאת לאחר שביקש מחברי האופוזציה להוריד את ההצעות מסדר היום.

בפתח ישיבת המליאה הופתעו הנוכחים כאשר רון קובי הכריז כי הוא פותח את ישיבת המועצה מספר 3, למרות שזו הישיבה השנייה שהתכנסה, יוסי בן דוד התנגד ודרש לשנות בפרוטוקול לישיבת מועצה מספר 2.

רון קובי הכריז כי מחוסר תקציב אין בישיבה זו כיבוד לחברי המועצה.

לפני ההצעות לסדר של חברי האופוזיציה שמהווים גוש חוש חוסם של חילונים, דתיים וחרדים נגדו, ביקש ראש העיר להציג "שקופית" על גבי מסך, הנוכחים המתינו לגילוי הדרמטי שיחשוף רון קובי, אך המסמך שהציג היה העמוד הראשון של עיתון טברייני, בו נכתב כי האופוזיציה מתכננת מלחמה נגד ראש העיר בישיבת המועצה. חבר המועצה מ'דגל התורה', דוד אוחנה, טען כי את השאלות על הכותרת יש להפנות לעורך העיתון ולא לחברי המועצה.

את ההצעה הראשונה לסדר העלה ראש העיר הקודם יוסי בן דוד, אחרי שרון קובי הזכיר לו שוב ושוב "להזכירך, אתה כבר לא ראש העיר אתה רק חבר מועצה". בן דוד דרש מקובי להעלות להצבעה העברת 22 מיליון עבור השלמת קרית הספורט שהחל בהקמתה בקדנציה הקודמת, רון קובי ניסה לבקש להוריד את ההצעה מסדר היום, אך נאלץ להעלותה להצבעה וכצפוי התקציב עבר.

בשלב הזה הבינו תומכיו של רון קובי כי מתבצע מהפך וראש העיר הקודם מצליח להעביר כספים וכמה מהם פתחו בצעקות כלפי יוסי בן דוד: "חמש שנים לא עשית כלום, אפס מאופס, חצוף".

ראש העיר רון קובי העיר כי ישנם חברי מועצה שלא השלימו עם תוצאות הבחירות, "יש להבין שהבחירות נגמרו ולאפשר לראש העיר לעבוד". יוסי בן דוד השיב לו "אתה השלמת עם תוצאות הבחירות הקודמות? אתה איפשרת לראש העיר הקודם לעבוד? או שבאת לפה לישיבות להפריע לישיבות מועצה? תענה לי רון, אתה איפשרת לעבוד או הגשת תלונות שווא במשטרה?".

בשלב הזה ביקש ראש העיר רון קובי להעביר 22 מיליון עבור משכורות עובדי העירייה, יוסי בן דוד בתגובה ביצע בדיקה עם גזבר העירייה ולדבריו יש צורך רק בשמונה מיליון עבור המשכורות, רון קובי העלה בלית ברירה את ההצבעה על 8 מיליון בלבד והצביע בעצמו בעד.

לאחר מכן בישר רון קובי כי מנכ"ל משרד הפנים החליט למנות חשב מלווה לעירייה, אך לא הציג מסמך על כך. ראש העיר גם הזמין את חברי המועצה לישיבת תקציב לשבוע הבא, אך יוסי בן דוד טען כי לישיבת תקציב יש לזמן את החברים 10 ימים מראש ועל כן הישיבה לא תוכל להתקיים.

במהלך ישיבת המועצה ניסה רון קובי לנהל מו"מ בשידור חי עם חבר המועצה דודיק אזולאי והציע לו את ועדת המכרזים, אך דודיק אזולאי הגיב: "אתה אמרת שאני בועדה הזו הייתי לוקח שוחד במעטפות, אז איך אתה מציע לי לחזור לשמש בה יושב ראש?".

ראש העיר התלונן כי חברי המועצה לא עונים לשיחות ממנו ולא ממש מעונינים שהעיר תתנהל.

במרכז הישיבה התפתח עימות סוער בין רון קובי ליריבו הפוליטי רפאל טרבלסי מ'הבית היהודי'. רון קובי קרא אותו לסדר 3 פעמים וביקש להוציאו, אך יוסי בן דוד הסביר כי אין זה מסמכותו של ראש העיר וכי אין לו רוב להוציא חבר מועצה מהישיבה. טרבלסי הותקף מילולית על ידי תומכי רון קובי שקם מכסאו להרגיעם.

כאשר רון קובי העלה לסדר היום את ההצעות שלו לשיבוץ ראשי וחברי הועדות, העלו חברי הגוש החוסם הצעה נגדית, ראש העיר נאלץ להסכים אך כאשר החלו להצביע על ההצעה, לפתע החלו שמונת חברי הגוש החוסם לעזוב בזה אחר זה את הישיבה בטענה כי חלפו 4 שעות מאז תחילת הישיבה ותם הזמן החוקי של ישיבת המליאה על פי חוק. הישיבה הסתיימה כאשר אנשי סיעתו של ראש העיר הם היחידים שנשארו באולם המליאה.

לקראת סוף הישיבה פרץ שוב עימות בין רון קובי ליוסי בן דוד, כאשר קובי החל לנהל את הישיבה בעמידה ובן דוד קרא לו "שב, שב".

תומכיו של רון קובי הגיבו בכעס ובזעם: "עצוב, פשוט עצוב היה לראות את זה, חבורת מטומטמים שחושבים שהעיר בכיס שלהם, הם כנראה שוכחים שהם כבר לא במקום ההוא, והברז של השחיתות נסגר להם, בושה שבכלל קיימים אנשים כאלה בעולם".

תומך אחר כתב: "רון יקירי הם ימררו את חייך חמש שנים ולא יעזבו אותך במנוחה אבל את מי שהם מענישים זה את תושבי העיר ואת העיר עצמה ששום דבר טוב לא יוכל לעבור הציבור הטברייני צריך להקיא ולהוקיע אותם מתוכו ואין פתגם מתאים יותר הם תוקעים מקלות בגלגלים של עגלת הקידמה, שאפו רון תהיה חזק כל העיר איתך".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר