החרדים - מודל לחיקוי

בן גביר: נהיה כמו החרדים בתקציב הישיבות

איתמר בן גביר טען בהרצאה שקיים בדימונה, כי בקדנציה הבאה יילחם כדי שמוסדות חינוך של הציונות הדתית יקבלו תקציב כמו החרדיים • "הפכנו לילדי כאפות של המדינה" (ארץ)

איתמר בן גביר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

איש 'עוצמה יהודית' ומועמד 'איחוד מפלגות הימין' לכנסת, עו"ד איתמר בן גביר, מסר אתמול (רביעי) הרצאה בפני תלמידי ישיבה, ואמר כי ההורים בישיבות הציונות הדתית משלמים הרבה יותר כסף מהחרדים, רק בגלל שהם ילדי הכאפות של המדינה.

בשיחה שמסר בדימונה בפני תלמידי הישיבה התיכונית בדימונה, תקף בן גביר את חלקם של הפוליטיקאים מהציונות הדתית, באשר לשכר הלימוד הגבוה הקיים בישיבות התיכונית, באולפנות ובבתי הספר הממלכתיים דתיים.

לטענתו, "אני לא מבין מדוע בכל תחום הציבור החרדי יכול להציב אולטימטום ולהשיג מה שהוא רוצה, כחלון יכול להציב אולטימטום ולהשיג מה שהוא רוצה, ואילו רק הציונות הדתית נותנת ונותנת מעצמה אבל לא מסוגלת להציב אולטימטום? במובן מסויים הפכו אנשי הציונות הדתית לילדי הכאפות של מדינת ישראל.

"זו הסיבה שבגללה בישיבות התיכוניות, באולפנות ובבתי הספר הדתיים יש לשלם הון עתק על הלימודים. כיום, כדי לשלוח את הילדים שלנו להתחנך במוסדות לימוד דתיים ראויים, יש להוציא מהכיס שלנו על כל ילד וילדה עשרות אלפי שקלים ללימודים בישיבה או באולפנה".

לסיום אמר בן גביר, כי המוסדות החרדיים משלמים פרוטות ביחס למוסדות הציונות הדתית, והגיע הזמן שנושא החינוך והעלויות שלו יעמוד בראש סדר היום בדיוק כמו אצל החרדים.

כזכור, אתמול (רביעי) ביטלו במכללת ספיר את הגעתו של בן גביר לפאנל פוליטי, לאחר שהשבוע הגעתו לפאנל באוניברסיטה העברית עוררה מהומות.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר