אלו החסימות להיום

המשטרה למפגינים האתיופים: "לא נאפשר שיבושים נוספים"

לאור הכעס בקרב האזרחים על היד הקלה יחסית מול האנרכיה ברחבי המדינה - על ידי אלפי מפגינים אלימים מבני העדה האתיופית - פרסמה המשטרה הודעה מיוחדת • וגם: כל החסימות שבדרך (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
תקיפת שוטרים ליד אשדוד (צילום: באדיבות אתר 'אשדוד נט')

מחאת יוצאי אתיופיה: במשטרת ישראל מבהירים היום (רביעי), בהודעה מיוחדת למפגינים - "כן למחאה, לא לאלימות".

"נפעל בתקיפות להפסיק את האלימות", מוסיפים במשטרה, "תוך שימוש בכל האמצעים העומדים לרשותנו, במטרה למנוע המשך פגיעה בנפש, ברכוש ובכל משתמשי הדרך, על מנת להשיב את הסדר על כנו".

המחאה האלימה של אלפים מבני העדה האתיופית, בעקבות הריגתו בחיפה מירי שוטר של סלומון טקה, המשיכה הלילה במוקדים רבים ברחבי הארץ מצפון ועד דרום, וכללה כזכור תקיפת שוטרים, זריקות אבנים, ידויי חפצים ובקבוקי תבערה.

לא פחות מ-111 שוטרים נפצעו כתוצאה מהעימותים הקשים, מרביתם טופלו בשטח. במקביל, המשטרה עצרה עד כה 136 חשודים, בגין עבירות של תקיפות שוטרים, ונדליזם והפרה בוטה של הסדר הציבורי.

לאור הכעס בקרב האזרחים על היד הקלה יחסית מול השיבוש המוחלט של הסדר ברחבי הארץ, במשטרה מבהירים כעת, כי "במשך שעות ארוכות אפשרנו למפגינים את חופש המחאה והביטוי במספר רב של מוקדים, תוך הכלה וגילוי איפוק רב מצדם של השוטרים - אך במקביל ניהלנו שיח רציף ונקטנו במאמצי הידברות ממושכים, במטרה למנוע אלימות מכל סוג שהיא, ובפרט פגיעה בשוטרים, אזרחים ורכוש".

התנפלות מפגינים על רכב נוסע (צילום: באדיבות אתר 'אשדוד נט')

"חסימות צירי תנועה הינם מעשה אסור על פי חוק, וגורמים לפגיעה בציבור רב של נהגים", ולכן - מדגישה משטרת ישראל בהודעתה המיוחדת: "לצד הכלה ואיפוק משטרתי רב כלפי מפגינים, מתוך ניסיון לאפשר להם לבטא את מחאתם, משטרת ישראל לא תאפשר את המשך החסימות של צירי תנועה מרכזיים ברחבי הארץ באופן שיוביל לפגיעה כה משמעותית באזרחי ישראל בכלל ובמשתמשי הדרך בפרט".

יצוין, כי מהודעות שהופצו ברשתות החברתיות עולה כי ההפגנות וחסימות הכבישים צפויות להתחיל היום בשעה 15:30, והן יתמקדו בעיקר בכניסה לירושלים (גשר המיתרים), צומת עזריאלי בתל אביב, מחלף פולג שבנתניה (כביש החוף), כביש 4 (בראשון לציון וביבנה), וכן ייערכו הפגנות בצומת קריית אתא, צומת יקנעם, כיכר העצמאות בעפולה, תחנת המשטרה בראש העין, בכביש 431 (הכניסות והיציאות מהערים), בצומת אל על, בצומת בילו שליד רחובות, בצומת קסטינה, בבאר שבע (התחנה המרכזית) ובאשקלון (צומת היכל הספורט).

(צילום: Meir Vaknin/Flash90)

עקב ההפגנות ושיבושי התנועה הצפויים היום. הרשות הארצית לתחבורה ציבורית מודיעה על צפי לקשיים בתנועת האוטובוסים ברחבי הארץ.

מומלץ להתעדכן אודות צירים חסומים ולעקוב אחר החסימות ברחבי הארץ שעלולות לשבש את תנועת קווי התחבורה הציבורית. רכבת ישראל מאריכה את פעילות הקו לירושלים עד השעה 1:00 בלילה הוצבו רכבות כוננות.

מוקד המידע של משרד התחבורה יעודכן בזמן אמת אודות החסימות במספר: *8787

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר