השקט יחזור?

משפחתו של סלמון טקה: "להפסיק את המחאה"

משפחת הצעיר האתיופי שנהרג מירי שביצע שוטר, מבקשת להפסיק את המחאות האלימות עד לסיום השבעה. "להימנע מכל פרובוקציה והתגרות מיותרת ולנהוג בסבלנות" (חדשות)

קובי רוזן | כיכר השבת |
(צילום: פלאש 90)

משפחתו של סלמון טקה, מפרסמת היום (רביעי) קריאה להפסיק את המחאות האלימות וההפגנות ברחבי הארץ - עד לסיום השבעה על בנם.

המחאות, פרצו בעקבות מותו של סלמון, מירי שביצע לעברו שוטר בלבוש אזרחי, הטוען להגנתו כי מדובר היה בהגנה עצמית וכי ירה על הקרקע ולא לעבר הצעיר, בן העדה האתיופית.

בהודעה מטעם המשפחה נמסר, "המשפחה האבלה מבקשת להודות לכולם על התמיכה וההזדהות עם האבל הכבד שפקד אותנו".

"איבדנו ילד ואנו מבקשים מהציבור לא לקיים מחאות עד לסיום השבעה, ולנהוג באיפוק ובסבלנות. בתום השבעה נקיים את המחאות הצודקות והלגיטימיות באופן מאורגן ובתיאום עם הגורמים הרלוונטים, מבלי לפגוע בחיי השגרה של הציבור ובוודאי ללא אלימות כל שהיא".

המשפחה הוסיפה, "אנו קוראים לכל הנערים והוריהם להימנע מכל פרובוקציה והתגרות מיותרת. הזעם והכעס שבאו לידי ביטוי בימים אחרונים הם כעס שהצטבר משנים של הזנחה מתמשכת, אי מיגור הגזענות ובעיקר שיטור יתר והרג מיותר של ילדינו. תודה על התחשבות והבנה".

ראש הממשלה אמר היום, "מותו של סלומון טקה הוא טרגדיה גדולה, ליבנו עם המשפחה וגם יופקו לקחים. אבל דבר אחד ברור: אנחנו לא יכולים לסבול את האלימות שראינו אתמול".

לדברי נתניהו, "אנחנו לא יכולים לראות חסימת צירים אלימה, אנחנו לא יכולים לראות בקבוקי תבערה, התקפות על שוטרים, על אזרחים, על רכוש פרטי – זה דבר שהדעת אינה סובלת והמשטרה נערכת בהתאם כדי למנוע את זה".

"אני קראתי לכם לכאן היום קודם כל כי אתם נציגי ציבור. אנחנו עבדנו יחד והשגנו דברים חשובים לעדה של יוצאי אתיופיה בארץ ויש לנו עוד עבודה לעשות".

"אבל הדבר הראשון שאני מבקש ואני מצפה זה שתגייסו את ההשפעה שלכם כדי לעזור להפסיק את האלימות הזו. היא חייבת להיפסק לאלתר. יש לנו גם דברים אחרים שנדון בהם אבל זה הדבר הראשון ואני מקווה שגם נצליח".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר