צעד תקדימי

הדלקת אש ביישובים תיאסר למשך חודשיים

בשירותי הכיבוי וההצלה מתכוונים לאסור הדלקת אש בשטחים פתוחים בשמורות טבע, יערות ובתוך יישובים, מחשש לדלקות ענק דוגמת השריפה שכילתה את הישוב מבוא מודיעים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
(צילום וידאו: אריק דנינו)

רוצים לעשות "על האש" במהלך הטיול? בחודשיים הקרובים כדאי שתחשבו יותר על מנגל חשמלי... בצעד תקדימי בכבאות והצלה מתכוונים לאסור הדלקת אש בשטחים פתוחים בשמורות טבע, יערות ובתוך יישובים. הסיבה: חשש שמזג האוויר החף והיבש לצד הצמחייה הרבה שצמחה בחורף העשיר בגשמים יביאו לשריפות ענק דוגמת זו שכילתה את היישוב מבוא מודיעים.

על פי הדיווח ב'כאן', נציב הכבאות, דדי שמחי, החליט על הצעד החריג בתום דיונים שקיים עם שורה של גורמי מקצוע והוא צפוי לחתום על הצו בימים הקרובים. הצו יהיה בתוקף עד סוף ספטמבר.

כתבת מגזין על השריפה במבוא מודיעים

על פי התכנון, האיסור יהיה תקף בשעות היום (מ-07:00 בבוקר עד 20:00 בערב) והוא כולל גם איסור עבודות ריתוך סמוך לשטחים אלו מחשש לגיצים שיביאו לדלקות. בפעם שעברה שהוצא צו דומה, היה זה בשבוע הסמוך לל"ג בעומר השנה, מה שסייע מאד לדברי שירותי הכבאות להפחתת כמות השריפות הפוטנציאליות.

לדברי רב טפסר דדי שמחי, "אזרחי ישראל גילו אחריות רבה בל"ג בעומר האחרון וצמצמו את כמות המדורות מתוך הבנה ואחריות לגבי הסכנות. אנו מבקשים להביא לשינוי תרבותי בו הציבור יימנע מהדלקת אש מסוכנת באיזורים בהם ישנה סכנת התפשטות ובכלל קידום תרבות לבטיחות באש בבית ובטבע. בחלק גדול ממדינות העולם מקובל בתקופת הקיץ להימנע מהדלקת אש, אשר מסכנת את החיים והטבע. בישראל, מדי שנה עשרות אלפי שריפות פורצות בשטחים פתוחים וגורמות להרס של טבע, רכוש ואף מסכנות חיי אדם. האקלים בישראל מחייב להעלות את המודעות הציבורית לסכנות הכרוכות בהבערת אש והתנהגות אחראית בטבע".

בשירותי הכבאות מצביעים על כך ששימת לב והכנה יכולים למנוע אסונות, כך לדוגמא ביישוב מבוא מודיעים שנשרף כמעט כולו בשריפה הגדולה שני הבתים שניצלו היו בית הכנסת ובית נוסף שהצמחיה סביבם נגזמה ודוללה כראוי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר