בגלל השופט מלצר

פייסבוק חסמה את נתניהו עד אחרי הבחירות

לאחר שנתניה פרסם דרך הצ'ט של נתניהו סקרי בחירות, פנה השופט מלצר לפייסבוק וביקש מהם לחסום את חשבון הצ'ט בוט, בפייסבוק נענו לקריאה וחסמו עד לאחר הבחירות (בארץ)

נתניהו, הבוקר (צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

בפייסבוק החליטו הצהריים (שלישי) לעצור את פעילות 'הצ'ט בוט' בחשבונו של ראש הממשלה בנימין נתניהו עד לאחר הבחירות, מכיוון שנתניהו פרסם דרך הצ'ט, סקרי בחירות - דבר שנוגד את החוקים בישראל. כעבור כמה שעות, הבוט חזר לפעילות.

וועדת הבחירות המרכזית פנתה לפייסבוק ודרשה ממנה לחסום את האפשרות של שליחת הודעות דרך חשבון הפייסבוק של מדינת ישראל, מכיוון שנתניהו עבר על החוק ושלח דרך הצ'ט סקרים עדכניים וזה נוגד את החוק האוסר לפרסם סקרים בשבוע שחל בו הבחירות.

בעקבות הסרת הצ'אט בוט, נתניהו עלה לשידור חי ברשת, וטען כי "פוגעים לנו בפייסבוק" וזעם על החלטת השופט מלצר. "הצ'אט בוט זו הדרך שלנו להתקשר עם כל התומכים שלנו, בגלל שמישהו פרסם שם סקר קטן? לא יאומן, סגרו לנו את האמצעי… לקחו פטיש של מאה קילו והורידו אותו על הזבוב – הליכוד, דוד ביטן מדבר עכשיו עם השופט מלצר ומקווה לשכנע אותו לשנות את ההחלטה".

בתוך כך, גולשים רבים טוענים כי הם לא מצליחים להיכנס לתוף הדף הרשמי של בנימין נתניהו, בדיקת 'כיכר השבת' העלתה כי בחלק מהמכשירים ניתן לגשת לחשבון של נתניהו ובחלק לא.

בפייסבוק מסרו בתגובה: "אנו עובדים עם ועדות בחירות ברחבי העולם כדי לסייע בשמירה על טוהר הבחירות. המדיניות שלנו מציינת במפורש כי מפתחים נדרשים לציית לכל החוקים החלים במדינה בה האפליקציה שלהם זמינה. לכן, השעינו את פעילות הבוט לאור הפרה של החוק המקומי עד לסגירת הקלפיות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר