חייבים, שימו לב

שמות חייבים בהוצאה לפועל - נחשפים ברשת

באתר רשות האכיפה והגבייה מתפרסמת רשימה של חייבים בהוצאה לפועל, כך מתברר מפניות שהתקבלו ב'כיכר השבת'. ברשות אומרים ל'כיכר' כי זהו 'תחליף המצאה על פי חוק' (ארץ)

יענקי כץ | כיכר השבת |
(צילום מסך מאתר רשות הגבייה)

באתר רשות האכיפה והגבייה מתפרסמת רשימה של החייבים בהוצאה לפועל, כך מתברר מבדיקה שערך 'כיכר השבת', לאור מספר פניות שהתקבלו בנושא.

מדובר ברשימת חייבים, שאותה כמובן לא נפרסם, חלקם תושבי הערים החרדיות, ששמם המלא, כתובתם ומספר התיק שנפתח נגדם, מופיעים באתר רשות האכיפה והגבייה והמידע זמין וחשוף לכל.

מתברר כי אין המדובר במחדל של רשות האכיפה והגבייה כי אם בנוהל מוסדר, אך עם זאת, בקרב לא מעט חייבים עולה החשש לפגיעה בפרטיותם כמו גם החשש מפני שימוש במידע על ידי נוכלים.

'כיכר השבת' פנה לרשות האכיפה והגבייה, וזו תגובתם: "אין מדובר בטעות. פרסום ההודעה באתר רשות האכיפה והגבייה, הכולל פרטי החייב, מהווה תחליף המצאה על פי חוק ההוצאה לפועל ובהתאם להחלטת רשם ההוצאה לפועל.

"כשנפתח תיק בהוצאה לפועל נשלחת לחייב הודעה (אזהרה) על פתיחת התיק. בהודעה מפורטים מהות החוב גובה החוב ופרטים נוספים, ומזהירים את החייב לשלם את החוב בטרם נקיטת הליכי גבייה. ההודעה נשלחת בדואר רשום עם אשור מסירה. אם לא הצליחו לאתר את החייב לשם המצאת האזהרה על פי החוק, רשם ההוצאה לפועל יכול להורות על פרסום הודעת החוב באמצעי מדיה שונים, לרבות אתר רשות האכיפה והגבייה.

"אין בפרסום פגיעה בפרטיות. כדי לחסוך בהוצאות הפרסום המוטלות בסופו של דבר על החייבים, מפרסמת הרשות באופן מרוכז מספר רב של תיקים".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר