היועמ"ש התערב

אוחנה הציג את מועמדיו לתפקיד פרקליט המדינה: ליאת בן ארי מחוץ לרשימה

בעוד היועץ המשפטי לממשלה מודיע כי לדעתו יש לבחור בשלמה למברגר כממלא מקום פרקליט המדינה, לאחר פרישתו הצפויה של שי ניצן, שר המשפטים הציג רשימה בת חמישה שמות לכך (בארץ)

קובי רוזן | כיכר השבת |
ליאת בן ארי (צילום מסך: מתוך 'חדשות 12')

שר המשפטים אמיר אוחנה פרסם היום (שני) את שמותיהם של חמישה מועמדים לתפקיד ממלא מקום זמני של פרקליט המדינה שי ניצן, הפורש בעוד שבועיים. מי שייבחר צפוי לכהן בתפקיד הבכיר למשך שלושה עד שישה חודשים - עד שתורכב ממשלה חדשה.

חמשת השמות הם: המשנה לפרקליט המדינה לעניינים פליליים שלמה (מומי) למברגר, המשנה ליועץ המשפטי לממשלה רז נזרי, המשנה לפרקליטת מחוז מרכז אורלי בן ארי-גינזברג, מנהל המחלקה הכלכלית בפרקליטות המדינה דן אלדד ופרקליטת מחוז תל אביב אושרה גז.

מי שנותר מחוץ לרשימה, היא מובילת הקו התקיף בתיקיו הפליליים של ראש הממשלה נתניהו, פרקליטת מחוז תל אביב (מיסוי וכלכלה) ליאת בן ארי.

נעומו של שר המשפטים נגד הפרקליטות (צילום ארכיון: מתוך פייסבוק)

מנגד, היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט פרסם הודעה בענין זה, בה הוא מתערב ו"ממליץ" לשר המשפטים במי לבחור למ"מ פרקליט המדינה. וכך כתב היועמ"ש: "המאפיינים המיוחדים של משרה זו, בדגש על תחום אכיפת החוק, באים לידי ביטוי גם בדרך המינוי לה, שנקבעה באופן שיש בו כדי להבטיח את העצמאות המקצועית של פרקליט המדינה ואת אי-תלותו ברשויות השלטון להן הוא משמש כשומר סף".

כמו כן, כתב מנדלבליט, "כדי להיכלל בין המועמדים שתציע הוועדה לשר המשפטים, צריך המועמד להיות כשיר להתמנות לשופט של בית המשפט העליון וכן להיות בעל יושר אישי ואינטלקטואלי, בעל רמה מקצועית גבוהה ביותר ובקיאות בתחומי דיני העונשין ובתחומי המשפט החוקתי והמנהלי ובעל תכונות אישיות של מנהיגות משפטית ושל יכולת ארגון של המערכת עליה הוא מופקד".

השר והיועמ"ש. ראש בראש (צילום: חיים גולדברג, יונתן זינדלפלאש 90)

"הרגישות הנודעת בשגרה למינויו של פרקליט המדינה, מקבלת בימים אלו משנה תוקף", מדגיש היועמ"ש, "נוכח היותו מופקד אף על עבודת הפרקליטות בכל הנוגע לתיקי ראש הממשלה, וכן בכל הנוגע לתיקים אחרים הנוגעים לנבחרי ציבור בשלטון המרכזי".

לפיכך, ו"בהמשך לחוות הדעת האמורה, הודיע היועץ המשפטי לממשלה לשר המשפטים כי עמדתו היא שיש למנות לתפקיד ממלא מקום פרקליט המדינה את המשנה לפרקליט המדינה (משפט פלילי), עו"ד שלמה (מומי) למברגר - זאת, בשים לב לוותק הרב של עו"ד למברגר, לתפקידיו הקודמים ולתפקידו הבכיר הנוכחי, לניסיונו העשיר וליכולותיו הגבוהות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר