מבוכה גדולה

עוד דחייה בהסגרתה של מלכה לייפר: הפסיכיאטר שכח מהדיון

אם לא היה די בסחבת הבלתי נגמרת במשפט על הסגרתה של המורה לשעבר מלכה לייפר, מישראל לאוסטרליה, הרי שהיום נשבר שיא חדש: הפסיכיאטר שציפו לחוות דעתו המכריעה, לא הגיע לדיון כי שכח שנקבע להיום (בארץ)

אלי רוטמן | כיכר השבת |
לייפר, בבית המשפט (צילום ארכיון: Yonatan Sindel/Flash90)

נמשכת הסחבת בעניינה של מלכה לייפר, המורה לשעבר שנאשמה בשורת מעשים חמורים בתלמידותיה: הפסיכיאטר המחוזי, שהיה אמור לאבחן אותה, לא הגיע לדיון בבית המשפט בהליך הסגרתה לאוסטרליה, משום ששכח שהוא נערך היום (שלישי).

מרים לומפ, שופטת בית המשפט המחוזי בירושלים, עדכנה את הצדדים כי הפסיכיאטר המחוזי ביקש עוד זמן לבחון את לייפר, וייתן את חוות דעתו רק ב-10 לינואר, היות וכאמור שכח לעשות זאת בזמן כי לא זכר שהדיון בעניינה נקבע להיום.

"הוא בדק אותה פעם אחת, וכעת הוא מבקש לבדוק אותה כמה פעמים נוספות", הסבירה השופטת לנשים הנדהמות, הטוענות שנפגעו ממנה בבית הספר החרדי בו למדו.

פרקליטה של לייפר, עו"ד טל גבאי, אמר לאחר הדיון: "כרגע יצאנו מאולם בית המשפט והתבשרנו שהרכב הפאנל ביקש דחייה נוספת על מנת לגבש את חוות דעתו. בעניינה של הגברת לייפר הוגשו עשרות חוות דעת, גם מטעם המדינה וגם מטעם ההגנה, שקבעו שהגברת לייפר איננה כשירה לעמוד לדין. נגד החוות דעת הללו עומדות שתי חוות דעת שקובעות שהיא מתחזה. חוות הדעת הללו נבחנו בבית המשפט ונדחו כליל".

מנגד, הבנות שסיפרו על מעשיה החמורים, מחו בתסכול: "למה שקרה כאן היום אין שום היגיון. לא יכול להיות שבזמן שאנחנו במתח ובחרדות, רשויות המדינה מתרשלות פעם אחר פעם, וההסגרה נדחית. הגיע הזמן שמישהו בישראל יתעורר ויביא לנו את הצדק".

כזכור, הפרשה התפרסמה בשנת 2008, כאשר אחת מתלמידותיה לשעבר של לייפר התלוננה נגדה להנהלת בית הספר. בעקבות כך לייפר הכחישה, אך מיהרה להימלט לישראל, בה היא נעצרה, אך שוחררה בעילה שאינה כשירה לעמוד לדין.

אלא שחוקרים פרטיים טענו שהיא מתחזה ותיעדו אותה בעודה מנהלת אורח חיים נורמטיבי. בעקבות זאת נפתחה החקירה מחדש, ולייפר נעצרה בחודש פברואר 2018 - מאז היא שוהה במעצר.

במהלך תקופה זו, ועד היום, נידונים בבתי המשפט הליכי ההסגרה לאוסטרליה, הכרוכים במידת כשירותה לעמוד לדין, כשהטענה היא שלייפר מתחזה כסובלת מבעיות פסיכוטיות.

הרגע בו שמע נתניהו על חקירת ליצמן בפרשה (צילום: גילי כהן, 'כאן 11')

לפני כשנה, כזכור, פתחה משטרת ישראל בחקירה נגד סגן שר הבריאות יעקב ליצמן, בחשד להתערבות לא חוקית למניעת הסגרתה של לייפר, באמצעות הפעלת לחץ על גורמי מקצוע שינפיקו חוות דעת שתמנע את הסגרתה לאוסטרליה.

על פי דיווחים שונים, אימצה פרקליטות המדינה את המלצת המשטרה בענין, ובכוונתה להודיע בקרוב על הגשת כתב אישום - בכפוף לשימוע - נגד סגן השר ליצמן.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר