פרסום ראשון

יו"ר המועצה הדתית, איש ש"ס, פרש במפתיע; בבית היהודי דורשים את תפקידו

יו"ר המועצה הדתית בבית שמש יהודה מהדיזדה, איש ש"ס, הודיע במפתיע על פרישה מתפקידו - לאחר עשור של כהונה. בבית היהודי לוטשים עין לתפקיד הנחשק בעיר (חדשות בארץ)

אבי רבינא | כיכר השבת |
ראש העיר בלוך. תכריע על היו"ר הבא (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

פרסום ראשון: הסאגה הפוליטית בעיר בית שמש התעוררה היום (שלישי) מחדש, לאחר שיו"ר המועצה הדתית יהודה מהדיזדה הודיע במפתיע על פרישה מתפקידו לאחר עשור במועצה הדתית.

מהדיזדה נציג ש"ס מונה לפני כעשור לכהן כיו"ר המועצה הדתית. לאחר הבחירות לרשויות המקומיות היה אמור מהדיזדה לזוז מתפקידו בעקבות בחירות מחודשות למועצות הדתיות בכל רחבי הארץ, אלא שבשל הסאגה הפוליטית הארצית לא התקיימו בחירות.

שר הדתות האריך את מינויו של מהדיזדה בשנה, כפי שעשה במקומות רבים בארץ, על מנת שהמועצות הדתיות ימשיכו לתפקד.

לפני כחודשיים, בתום שנה מהארכת כהונתו, שוב הוארכה כהונתו של מהדיזדה כיו"ר זמני. אלא שכעת מודיע מהדיזדה במפתיע על פרישה מתפקידו.

במכתב הפרישה מציין בין היתר, כי מינויו של חשב מלווה למועצה הדתית גרם לפרישתו מהתפקיד.

במכתבו כתב: "לצערי בשנים האחרונות ישנה מלחמה פוליטית ללא הפסקה הן מצד משרדים עירוניים ומשרדים ממשלתיים לגבי ראשות המועצה הדתית ועובדיה, הדבר מתבטא בצירוף של חשב מלווה שנכנס על מנת לעזור אך זה לא קרה".

עוד כתב: "היו לנו ביקורות אין סופיות, שהקשו עלינו ועמדנו בהם בהצלחה. המועצה הדתית נמצאת במחסור משווע של כוח אדם מזה שנים ומצד שני עירנו מתפתחת וגדלה ואין היענות לצורכי המועצה"ד למרות שאנו זועקים ומבקשים סיוע בנדון".

"לאחר מחשבה מעמיקה עם עצמי ובני ביתי וגדולי ישראל שראייתם למרחקים, החלטתי לפרוש ולקחת פסק זמן מתפקידי כיו"ר ולבקש שלא ימנו אותי לכהונה נוספת כרגע".

כזכור, על פי ההסכם הקואליציוני בין ש"ס לראש העיר עליזה בלוך, ראשות המועצה הדתית תינתן לש"ס. אלא שבמפלגת הבית היהודי מנצלים את התקרית במועצה הדתית על מנת לדרוש לעצמם את התפקיד.

יו"ר הבית היהודי בבית שמש, רינה הולנדר כתב: "בעקבות הודעת ההתפטרות של יו"ר המועצה הדתית, סיעת הבית היהודי קוראת לראש העיר לקיים את ההסכם הקואליציוני עימה ולפעול למינוי יו"ר המוסכם על הסיעה למען הנגשת שירותי הדת בעיר לכלל הציבור".

בתוך כך ל'כיכר השבת' נודע כי 'דגל התורה' שאיימה לפרוש מהקואליציה העירונית בשל ההסכם הקואליציוני עם ש"ס לא צפויה לפרוש בשלב זה. גורמים בסיעה אומרים כי לאחר ששמוליק גרינברג יעבור לתפקידו כמנהל אגף חינוך בירושלים, יחולקו התפקידים בין חברי הסיעה בעיר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר