ישראל משחררת שני אסירים כמחווה לסוריה

ישראל הודיעה כי תשחרר שני אסירים על פי בקשתה של סוריה כמחווה להעברת גופתו של באומל הי"ד. לא ברור האם לשחרור העצירים יש קשר גם לנעמה יששכר (חדשות בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-י"ב בטבת תש"פ | 09.01.20
ארונו של באומל בעת שנמסר על ידי הרוסים (צילום: קובי גדעון, לע"מ)

שירות בתי הסוהר הודיע, כי בהמשך להחלטת ממשלה ובתאום עם צה״ל, יבוצע היום (חמישי), שחרור האסיר הפלילי אמל אבו סלאח ומחר, של האסיר הביטחוני מקת סודקי, טרם מועד תום מאסרם. אבו סלאח צפוי להשתחרר סביב השעה 24:00 מבית סוהר ׳חרמון׳ וסודקי צפוי להשתחרר מחר בשעות הבוקר מבית סוהר ׳קציעות׳.

הסיבות לשחרור האסירים, מחווה של ישראל לסוריה בתמורה להעברת גופתו של זכריה באומל לידי ישראל בשנה שעברה. לא ברור עדיין מדוע דווקא אסירים אלו והאם זה קשור לבקשה רוסית בעניין הקשורה איך שהוא גם למאסרה של נעמה יששכר מתוך ניסיון להפעיל לחץ על פוטין שצפוי לבקר בקרוב בישראל להביא לשחרורה.

בעבר כבר שחררה ישראל מספר אסירים סורים מיד לאחר העברת גופתו של באומל, אף הם כמחווה של רצון טוב מול הסורים.

המטוס שעליו גופת באומל, נוחת בישראל. ארכיון (צילומים: דובר צה")

להלן פרטי 2 האסירים שישוחררו: אמל אבו סאלח, יליד 1994, תושב מג׳דל שאמס ברמת הגולן. מרצה 7 שנות מאסר ושמונה חודשים בגין הריגת אזרח סורי, פצוע שהובא לטיפול רפואי בישראל. הוא נשפט למאסר עד 2023. זהו מאסרו הראשון.

העציר השני שישוחרר מחר, מקת סודקי, יליד 1967, תושב מג׳דל שאמס ברמת הגולן. מרצה 11 שנות מאסר החל משנת 2015 בגין עברות בגידה וריגול, תמיכה בטרור ומגע עם ארגון עוין. נשפט למאסר עד 2026. זהו מאסרו השני, שוחרר ממאסר קודם בשנת 2012 לאחר 27 שנות מאסר.

לפי דיווחים בכלי תקשורת ערביים בחודש שעבר, פוטין הציע לנתניהו לשחרר את אל-מקת, אך לא ידוע בתמורה למה ולא ברור גם למה חשוב מקת כל כך לסוריה ולרוסיה. מקת סירב להצעה לשחרור וזאת בשל התנאים שנוספו לה בנוגע לכך שיצטרך להתגורר חמש שנים באזור דמשק ורק לאחר מכן יוכל להגיש בקשה לישראל לשוב ולגור בה.

לפי הודעה שפורסמה בשמו של אל-מקת לאחר סירובו, נאמר כי אחד מתנאי שחרורו היה שיתמקם באזור דמשק למשך חמש שנים ורק אז הוא יוכל להגיש בקשה לישראל לשוב ולגור בביתו בגולן בצד הישראלי, במג'דל שמס.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר