מה בין מחצית השקל לעיירה הצפונית, יבניאל?

כ"ק מוהרא"ש זי"ע - רבי אליעזר שלמה שיק, התקרב לחסידות ברסלב ולרבי נחמן מברסלב זי"ע כשהיה בגיל 16 וחצי, את העיירה החסידית ביבניאל, יזם במו ידיו (בארץ, מקודם)

העיירה יבניאל (צילום: פלאש90/יעקב לדרמן)

כ"ק מוהרא"ש זי"ע - רבי אליעזר שלמה שיק, התקרב לחסידות ברסלב ולרבי נחמן מברסלב זי"ע כשהיה בגיל 16 וחצי לאחר שהתוודע באקראי לאחד מספרי רבנו ז"ל, בעקבות ההתקרבות לתורת ברסלב האור והחיזוק העצום ששאב מעצותיו של רבי נחמן גמלה בלבו ההחלטה להפיץ ולפרסם את דרכו ספריו ועצותיו בכל העולם כולו, לאחר נישואיו החל להדפיס והפיץ את ספרי רבי נחמן בכמות עצומה בארה"ב מקום מגוריו וכן שלח ספרים ומפיצים לכל העולם כולו, וכך החל אט אט להתפרסם דרכו של רבי נחמן מברסלב בעולם כולו.

צפו בהבטחת הצדיק>>

מוהרא"ש השתוקק מאוד להקים בארץ ישראל עיר שתישא את שמה של חסידות ברסלב, ואכן בשנת תשמ"ו הגיע ל - יבנאל - מושבה קטנה שממוקמת בגליל התחתון, יבנאל מתאפיינת בנוף פסטורלי מדהים, הרים נשאים ועמק יבנאל פורה ומלבלב, נחלים ומעיינות המסתתרים בינות להרים שם ניתן לקיים את עצתו של רבי נחמן להתבודד ולהתפלל להקב"ה, ביבנאל ישנו שקט ושלווה שלא נמצאים בערים גדולות ומוהרא"ש החליט שכאן הוא קובע את מושבו וכאן יקים את קהילת קודש "היכל הקודש", על מנת שנוכל לחנך את ילדנו בקדושה ובטהרה. שמה של יבנאל נקבע לדורות כ"יבנאל עיר ברסלב". ישנה שיחה בברסלב שכשביקר רבי נחמן בעיר טבריה היטה את ידו הקדושה לכיון יבנאל ואמר: "כאן טוב לגור",

במהלך השנים הקים מוהרא"ש ביבנאל עיר ברסלב קהילה לתפארת ומוסדות מהמסד עד לטפחות הנקראים מוסדות "היכל הקודש", להלן סקירה מיוחדת על הפעילות העניפה שהקים הצדיק: פעוטון 'ברכת ה'' בו מחדירים לילדים את האמונה התמימה בבורא כל עולמים, 'גני אשר' בו מתחנכים ילדי וילדות הגן עד כיתה א', תלמוד תורה "ילדי חן" בו מתחנכים כ-400 ילדים על ידי מחנכים חסידים יראי השם, בית ספר חסידי לבנות "בית פייגא" בו לומדות כ- 400 ילדות המתחנכות על פי הדרך המסורה לנו מדור דור, סמינר לבנות "בית מלכה", ישיבה קטנה לבחורים "בית שלמה", ישיבה גדולה לבחורים "בית מנחם", בישיבות הקדושות מתמידים הבחורים על פי סדר דרך הלימוד של רבנו ז"ל, לימוד בעיון עם הראש ישיבה שליט"א בו מסיימים מידי שנה מספר פרקים במסכת שבת, לאסוקי שמעתתא אליבא דהלכתא, ישיבה לבעלי תשובה "דמשק אליעזר" (ששמה הטוב יצא למרחקים בגידולים המפוארים שיצאו ממנה, וכבר רבים מבוגריה זכו להקים בתים נאמנים בישראל על פי הדרכתו הצמודה של מוהרא"ש זצ"ל), כולל לאברכים "אור המאיר", בו יושבים אברכים חשובים ועוסקים בתורה במשך היום בהתמדה גדולה, כולל להוראה "תפארת בנימין" בכולל זה יושבים אברכים הלומדים הלכות טהרת המשפחה, מקוואות, הלכות שבת החמורות, על מנת להוציא תעודת כושר לרבנות ולדיינות ולהורות לעם ה' את דבר ה' זו הלכה, במהלך השנים הוציא כולל זה מורי הוראות חשובים ששעו שימוש חכמים ונסמכו על ידי הרה"ג רבי משה פנירי שליט"א ראש בית המדרש "אפיקי מים", ועל ידי מוהרא"ש זצ"ל. ארגון 'הצלה יבנאל' הפועל תחת ארגון ההצלה הלאומי של ישראל- מגן דוד אדום, 'הצלה יבנאל' מאגד תחתיו 40 מתנדבי רפואת חירום הזמינים לכל מקרה רפואי 24/7, המתנדבים יוצאים על בסיס יומי לקריאות בכל אזור הצפון ולעתים אף מתגברים כוחות בתחנת טבריה, זכו להציל חיים של יהודים רבים בעקבות ההגעה המהירה והטיפול החיוני והמהיר. ארגון 'עזר ליולדות' בו מספקים לכל יולדת ומשפחתה שבוע ובמקרה הצורך אף שבועיים של ארוחות חמות ומזינות על בסיס יומי, סל ענק עם כל הנצרך לתינוק וסיוע של שמרטף על מנת לסייע ליולדת, דברים אלו נותנים מרווח נשימה נחוץ ליולדת ולבני המשפחה ומסייעים להם לחזור לשגרה. בית הוראה "צדק ומשפט" ובו משמשים פאר רבני הקהילה ובראשם הגאב"ד אשר נסמכו ע"י רבנים גדולים ובראשם מרן גאון הגאונים הרב עובדיה יוסף זצ"ל ומשמשים כתובת לכל שאלה הלכתית, הרבנים עומדים בקשר רציף עם גדולי הרבנים. קרן הדפסה והפצה "היכל הקודש" המדפיס את כל ספרי רבי נחמן מברסלב ותלמידיו הקדושים ומפיצם בכל רחבי תבל במחירי הקרן על מנת לקיים את צוואתו של מוהרנ"ת ז"ל. ארגון 'שיעורי תורה', במהלך היום נמסרים שלש שיעורים שונים של ה'דף היומי' ע"י מגידי שיעורים תלמידי חכמים עצומים בשעות שונות ביום, כך שכל מי שרוצה יכול לבוא וללמוד עת הדף גמרא עם מגיד שיעור נפלא המעביר את השיעור בטוב טעם ודעת, וגם שיעור מוקלט העולה כל יום לאתר ברסלב סיטי בסרטון בו רואים גם את צורת הדף. כמו כן יוזם הארגון שיעורי תורה במגוון הלכות הנצרכות לחיי היום יום ע"י רבנים מומחים.

צפו בהבטחת הצדיק לתורמי מחצית השקל>>

את בית התבשיל "אוהל אברהם" הקים מוהרא"ש זצ"ל לפני למעלה מעשור שנים על מנת שלא יהיה מצב שבו ילד הולך לישון רעב, ומאז הוא פעיל ומשתכלל יותר ויותר, במתחם בית התבשיל מחולקות מידי יום מאות רבות של מנות מזינות לכל דצריך החל מארוחת בוקר עשירה, ארוחת צהרים, וארוחת ערב עשירה, במתחם פועל אולם נפרד ומרווח לנשים, מוהרא"ש זצ"ל דאג שלא יהיה מצב שבו אנשים מתביישים חלילה להגיע ולהשתמש בשירותיו של בית התבשיל ולצורך כך קרא לכל אנ"ש להגיע למתחם ולסעוד בו מפעם לפעם על מנת שמי שבאמת נצרך לא יתבייש להגיע.

במהלך השנים בנה מוהרא"ש זי"ע את מבני הקהילה המשמשים כבתי כנסת ובתי מדרש וכוללים לבני הקהילה, מקווה גברים ענק המכיל 3 בורות, ו"מקוות מלכה" מקווה מפואר ומהודר בכל ההידורים אשר מפוקח הלכתית בקביעות ע"י רבני הקהילה שליט"א, על מקווה זה אמר כ"ק מוהרא"ש זצ"ל שהוא מסוגל לפקידת עקרות משום שהוא נבנה במסירות נפש שהיא אפשר לתאר ולשער כאשר גורמים שונים שהיו מונעים מטעמים אינטרסנטיים הערימו קשיים אדירים כנגד בניית המקווה ולמרות זאת הוא נבנה במסירות נפש אדירה, ידוע אשר כל דבר שבקדושה שהגיע במסירות נפש יש בו סגולה עצומה. סיפורים רבים ידועים על נשים שנפקדו בזרש"ק לאחר טבילה במקווה.

גולת הכותרת הוא כמובן בית הכנסת הגדול והמפואר שנחנך ברב פאר והדר בשנת תשע"ב, מראה בית הכנסת הינו מרהיב ביופיו ונבנה בפאר והדר מרשימים ביותר על גג בית הכנסת מתנוססת כיפת ענק מזכוכית והוא מכיל כ400 מקומות ישיבה. מוהרא"ש זצ"ל היה רגיל לומר שמי שרוצה לראות בעיניו שגם בימינו מתרחשים נסים שיתבונן על בית כנסת זה שנבנה לאחר 25 שנות תפילה, תכניות רבות נפסלו ע"י בית המשפט לאחר עתירות שונות ומשונות של גורמים שונים שהתנגדו לבניית בית הכנסת עד שהגיע הרגע המיוחל וכיום בית הכנסת מתנוסס לתפארה במרכז יבנאל ומשמש כמקום מרכזי לקהילת "היכל הקודש".

מוסדות החינוך שוכנים בבניינים מפוארים ומרווחים אולם לא תמיד היו כך פני הדברים במשך שנים רבות נאנקו הילדים בקרוונים ישנים על כל המשתמע מכך, מוהרא"ש זצ"ל פעל שנים רבות ללא לאות על מנת לדאוג למבני קבע ראויים לתלמידים, עד שבשנת תש"ע עברו המוסדות למבני קבע שנבנו בסיוע רשת החינוך 'בני יוסף', בשנת תשע"ה נחנכו מבני קבע מרווחים גם ל'גני אשר'.

צפו בהבטחת הצדיק לתורמי מחצית השקל>>

כל המפעלים העצומים האלו מופעלים על ידי עמותת "ישמח צדיק" שהקים הצדיק מיבנאל בחייו. קודם פטירתו מעלמא הדין מינה לעמותה מנהלים שעליהם סמך ידו, אשר דואגים לחיזוק וביסוס המוסדות הקדושים. תמיד התבטא מוהרא"ש שאת כל המוסדות הקים ללא כספם של העשירים אלא על ידי הפרוטות והרצונות של העניים, ביכולתכם להיות שותפים עם הצדיק בהחזקת המוסדות הקדושים ובכך לזכות למליץ יושר גדול לפני כיסא הכבוד בדמות הצדיק הקדוש שיפעל לכם ישועות גדולות מכל מה שאתם צריכים, וידוע מאמר חז"ל (חולין ז:) : "גדולים צדיקין במיתתם יותר מבחייהם".

את מחצית השקל נותנים לעמותת ישמח צדיק שהקים הצדיק מיבנאל ומתברכים בכל הישועות וזוכים בקמיע הקדוש שמסוגל לשמירה ולהגנה מכל פגע ומחלה!

צפו בהבטחת הצדיק לתורמי מחצית השקל>>

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר