ההקלות החדשות

הפארקים והגנים - ייפתחו; מותר להשתמש במתקני הכושר

הממשלה אישרה מספר הקלות נוספות, וביטלה את המגבלה על שהות בפארקים ובגינות ציבוריות וכן התירה את השימוש במתקני הכושר הציבוריים, אך השימוש במתקנים שעשועים - בתוקף (אקטואלי)

פארק הירקון (צילום: Miriam Alster/Flash90)

הממשלה אישרה אמש (ראשון) פתיחת פארקים וגנים ציבוריים, החל מהבוקר, וכן אישרה את השימוש במתקני הכושר בפארקים, זאת למרות התנגדות מנכ"ל משרד הבריאות משה בר סימן טוב.

בר סימן טוב אמר בפתח הדיון כי הוא מתנגד לאפשר את השימוש במתקני שעשועים ומתקני כושר בפארקים שכן השימוש בהן יגרום להתקהלויות.

חלק משרי הממשלה, בהם השרים אמיר אוחנה, גלעד ארדן ואופיר אקוניס, התנגדו ודרשו שגם מתקני הכושר יותרו בשימוש. השר ארדן טען בדיון כי "לא סביר שפתחנו חדרי כושר שעולים כסף, אבל מתקני כושר בגנים ציבוריים אסור".

בסופו של דבר בר סימן טוב הסכים לאפשר פתיחת מתקני כושר בפארקים - אך מתקני השעשועים בפארקים - טרם אושרו.

הממשלה, כאמור, החליטה על שורת תקנות, שיהיו תקפים עד ה-19 במאי.

בין היתר החליטה הממשלה כי הגבלת פעילותם של עסקים וחנויות בשעות הערב בתקופת הרמדאן, ביישובים שמרבית תושביהם מוסלמים - תיעשה מעתה רק ביישובים שהוכרזו כ"אזור מוגבל".

כמו כן הוחלט, כאמור, על ביטול המגבלה על שהייה בגנים ופארקים ציבוריים. פעילות במתקני כושר תתאפשר תחת שילוט של הרשות המקומית בדבר הצורך בשמירה על ריחוק פיזי ומניעת התקהלות.

בהודעת לשכת ראש הממשלה הממשלה ומשרד הבריאות הבהירו כי עדיין קיימת מגבלה על שימוש במתקני שעשועים המצויים בגן ציבורי או בשטח ציבורי אחר, כך שההיתר הוא רק בנוגע למתקני הכושר.

עוד הוחלט כי הפטור מחבישת מסכה במהלך טיפול נפשי הניתן לחסר ישע, יתאפשר גם ללא שמירת מרחק של 3 מטר, זאת בנוסף לפטור דומה שכבר ניתן בטיפול בקטין.

בנוסף הוחלט כי החוזרים מחו"ל שיוכיחו יכולת לקיים בידוד ביתי באופן מלא ותקין (כמו דירה לבד, או יחידת דיור נפרדת לחלוטין מדיירים אחרים בבית), יורשו לקיים את הבידוד בביתם או במקום מתאים אחר העומד לרשותם. בנוסף, מי שכבר שוהה במלונית ויוכיח יכולת לבידוד ביתי, יוכל לצאת ולהשלים את תקופת הבידוד בביתו.

שבים מחו"ל שלא יוכלו לקיים בידוד ביתי יופנו לבידוד במלוניות על חשבון המדינה.

בנוסף, חוזר מחו"ל (כמו גם אחרים המחויבים בבידוד) לא יורשה להגיע לבידוד הבית באמצעות תחבורה ציבורית, למעט במוניות ובהתאם לכללים (שימוש במסכות, נסיעה עם חלונות פתוחים), וזאת כדי למנוע הדבקה פוטנציאלית בתחבורה ציבורית.

אדם שיפר את חובת הבידוד או שייסע בתחבורה ציבורית ייקנס ויידרש להשלים את הבידוד במלונית.

האכיפה תתוגבר והמשטרה תאכוף ותוודא את בידוד הבית של השבים מחו"ל ותיעזר לצורך כך גם במפקחי רשות האוכלוסין וההגירה.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר