אחרי שבוע

הלוויין 'אופק 16' שיגר תמונות ראשונות. צפו

צוותי ההנדסה של מנהלת החלל במפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשייה האווירית, הפעילו הלילה לראשונה, את מצלמת לוויין התצפית 'אופק 16' והורידו תמונות ראשונות (אקטואליה)

(צילום: אגף דוברות והסברה, משרד הביטחון)

שבוע לאחר שיגורו המוצלח לחלל, צוותי ההנדסה של מנהלת החלל במפא"ת שבמשרד הביטחון והתעשייה האווירית, הפעילו הלילה לראשונה, את מצלמת לוויין התצפית 'אופק 16' והורידו תמונות ראשונות באיכות מצוינת, מהלוויין לתחנת הבקרה של התעשייה האווירית ביהוד.

מאז השיגור ביום שני שעבר (6.7), ערכו צוותי התעשייה האווירית ומשרד הביטחון סדרה מתוכננת של בדיקות, שבמסגרתה הפעילו בהדרגה ובאופן מבוקר את כל המערכות ותתי המערכות המרכיבות את הלוויין.

עם השלמת התהליך הופעלה בהצלחה גם מצלמת הלוויין. בשבועות הקרובים ימשיכו הצוותים ההנדסיים בתהליך הבדיקות הקפדני ובהכנת הלוויין לשימוש מבצעי, בהתאם לפרוטוקול שתוכנן מראש.

ראש מנהלת החלל במפא"ת שבמשרד הביטחון, אמנון הררי, התייחס להתקדמות השלבים: "זוהי אבן הדרך המשמעותית ביותר מאז שיגור הלוויין 'אופק 16'. התמונות שקיבלנו מהלוויין הן באיכות מצוינת. מכאן והלאה אנו ממשיכים בתהליך מסודר של העברת הלוויין למבצעיות, שלאחריה מצפות לו שנים רבות של הבאת מודיעין איכותי למערכת הביטחון".

סמנכ"ל התעשייה האווירית ומנהל חטיבת מערכות טילים וחלל, בועז לוי התייחס גם הוא לתמונות הראשונות: "בשבוע האחרון ביצענו תהליך מורכב של כלל הצוותים ההנדסיים, תהליך שהגיע לשיאו הלילה עם קבלת התמונות הראשונות. נקודת ציון זו משקפת היטב את היכולות האסטרטגיות והעסקיות של התעשייה האווירית בתחום החלל ואת השותפות מערכת הביטחון ושאר התעשיות הביטחוניות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר