דם ילד קטן

אליאור חן התעלל; האם תשלם בחמש שנות מאסר

עוד שלב בפרשת ההתעללות של אליאור חן מגיע היום לסיומו: בית המשפט המחוזי בירושלים שלח אתמול את אם הילדים לחמש שנות מאסר בפועל, לאחר שהואשמה במסגרת עסקת טיעון, "רק" בכך ש"לא מנעה את התעללותו של אליאור חן". השופט צבי סגל: "מעשיו של חן מעלים זכרונות קשים מתקופות אפילות בהיסטוריה" (חדשות)

יוסי וייס | כיכר השבת |
(פלאש 90)

חמש שנות מאסר בפועל, זהו העונש אותו גזר אמש בית המשפט המחוזי בירושלים, על אם הילדים בפרשת אליאור חן, לאחר שהרשיע אותה בהפקרת ילדיה, בכך שלא מנעה את התעללותו החמורה של אליאור חן בהם.

מדובר בהרשעה במסגרת הסדר טיעון, אליו הגיעה התביעה עם סנגורי האם, כאשר האם מצידה מודה כי לא מנעה את ההתעללות בילדיה, ובתמורה מוסכם כי העונש אותו תתבע הפרקליטות, יהיה "רק" 5 שנות מאסר, עונש קל יחסית למקרה החמור בו עוסק תיק התביעה.

בפסק הדין היום, כתב נשיא בית המשפט המחוזי בירושלים, השופט צבי סגל, כי "אמם של 8 ילדים קטינים הפקירה אותם לחלוטין בידי חן ועושי דברו כמו הייתה מכושפת, נטולת כל כושר שיפוט ואבחנה בין אסור למותר".

"חן ואנשיו הפגינו 'יצירתיות' מפלצתית ב'מלאכת התיקון' של ילדי הנאשמת. מעשים אלו מעלים זיכרונות קשים מתוך ההיסטוריה האפלה ביותר של המין האנושי בכלל ושל העם היהודי בפרט", הוסיף השופט, "את פעמוני האזהרה והחירום של זעקתם ובכייתם של הילדים, שהייתה חודרת אף ללב ערל, לא שמעה דווקא אם הקורבנות".

בתחילה הוגש כתב אישום חמור יותר, בו הואשמה האם בשותפות בהתעללות עצמה, אולם מאוחר יותר הגיעו כאמור פרקליטיה להסדר טיעון עם הפרקליטות, מה שהביא להאשמת האם "רק" באי מניעת ההתעללות, תוך שהיא הופכת ל"עדת מדינה" כנגד אליאור חן.

"לצערי הרב, בטיפשותי, בתמימותי ובעיוורוני הולכתי שולל אחרי הסדיסט הזה, שסיפר שילדיי חולים. חשבתי שכך אני אהיה יותר צדיקה והשם ישמח", אמרה האם לחוקרי המשטרה.

השופט קבע כי החליט לאמץ את הסדר הטיעון, למרות חומרת העבירות, זאת מאחר והנאשמת הודתה במיוחס לה, נטלה אחריות על מעשיה, הביעה צער עמוק בגינם ובעיקר חסכה עדויות קורעות לב מטעם ילדי הקורבנות.

"התרשמתי כי דבריה עם תום משפטה היו כנים ועמוקים וכי בכוונתה להשיב לעצמה את התואר אמא בעבודה מאומצת וקשה" כתב השופט.

הסכמת הפרקליטות להקל בסעיפי התביעה כנגד האם, הינה על רקע המאמץ המרוכז להביא להרשעתו של הנאשם המרכזי בפרשה – אליאור חן, המכחיש כל מעשה התעללות שהוא, וטוען כי מדובר בעלילה שרקמו כנגדו.

כזכור, לפני כמה חודשים ראיינו כאן ב'כיכר השבת' באופן בלעדי את הילדים עצמם, כאשר הם מכנים את חן "שטן בתחפושת של רב".

"אין מחילה למה שהוא עשה למשפחה שלנו. כל הילדים פצועים. אמא בבית הסוהר. הוא לקח את הבניין שבנינו, את המשפחה, ופירק אותו. אין בעולם הזה עונש מספיק למה שהאיש הזה עשה" אמרו הילדים שספגו מידיו את ההתעללות הסאדיסטית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר