"החרדים מקופחים"

אוריאל בוסו זעק: חייבים לצמצם פערים בחינוך המיוחד

במהלך הדיון היום בוועדת החינוך של הכנסת בנושא החינוך המיוחד. חבר הכנסת הטרי מש"ס, אוריאל בוסו, הביע את כאבו והסביר מדוע זה כל כך חשוב ומדוע החרדים מקופחים (בארץ)

בוסו היום, בוועדה (צילום: ערוץ כנסת)

חבר הכנסת אוריאל בוסו (ש"ס) נאם היום (שלישי) בדיון בוועדת החינוך על נושא החינוך המיוחד, והסביר כמה החינוך המוכש"ר מקופח יותר מכולם.

בדבריו אמר: "החינוך המיוחד חייב לעמוד בראש סדר עדיפויות לפני כל דיון, בדיוק כמו נושאים אחרים שהם חשובים ומוצאים את הדרך להתגבר על כל השיקולים מסביב".

"הנושא של החינוך המיוחד", הוסיף בוסו, "הוא זועק לשמיים, אלו ילדים של לפני הכל, לא לפנים משורת הדין, אלא בראש סדרי העדיפויות".

"מלבד הפערים הקיימים, עדיין יש פערים לאחר ההתחייבויות של המדינה, גני החינוך המיוחד במוכש"ר מקופחים שבעתיים, אני קורא לשר החינוך ולמנכ"ל משרדו גם בתקופה תקציבית קשה זו לעמוד בהסכמים שהתחייבו בכדי שנתחיל לצמצם פערים למרות שהדרך ארוכה".

מוקדם יותר השבוע, שלח בוסו מכתב לשר החינוך יואב גלנט במטרה למנוע את סגירת הפרוייקט, "מדובר בהצלת חיים של ממש תכנית היל"ה היא תכנית שיש עליה קונצנזוס, היא לא עוד תכנית לימודים אלא בית ספר בפני עצמו, שהצוות בפרוייקט זה עושה עבודת קודש", כתב בוסו.

המכתב של בוסו לגלנט

עוד הוא כתב במכתבו: "כמ"מ ראש עיר לשעבר וכמי שבקיא בנבכי המערכת החינוכית המוניציפאלית אני יכול להעיד על עשרות ומאות נפשות ילדים וילדות שהפרוייקטים הנ"ל הצילו אותם ממש פשוטו כמשמעו".

"קיימת חשיבות רבה לאין שיעור להצלת הנוער הנושר והמתמודד וחלילה שאותם ילדים האבודים ביותר הולכים להינטש, ובפרט בימים טרופים אלו ימי הקורונה, שסכנת הנשירה חזקה מתמיד והסיכונים הולכים וגדלים זאת לאחר חודשים ארוכים של אי ציביון במוסדות החינוך ורבים מבני הנוער איבדו את דרכם, ועלינו מוטלת החובה לדאוג על מנת להשיבם למסלולם ולא חלילה להפקירם לשיני הזאבים בהידרדרות לעולם הפשע." .

לסיום, כתב בוסו, "על כן מן הראוי והנדרש להתעלות בעת הזו מעל כל שיקולים תקציביים כאלו או אחרים מתוך הבנה ברורה שזוהי הצלת נפשות".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר