בהנחיית היועמ"ש

המדינה תבקש עוד דיון על הרס בית המחבל

הביקורת הציבורית בעקבות פסיקת השופטים: הפרקליטות תגיש בקשה לדיון נוסף בבג"ץ, לאחר הקביעה כי אין להרוס את בית המחבל שרצח את הלוחם עמית בן יגאל הי"ד (בארץ)

חיילים מודדים את הבית לקראת ההרס, לפני הפסיקה (צילום: דובר צה"ל)

היועץ המשפטי לממשלה הנחה היום (חמישי) את מחלקת הבג"צים בפרקליטות המדינה להגיש בקשה לדיון נוסף ביחס לפסק הדין שניתן בעניין הריסת בית המחבל שביצע בחודש מאי האחרון את הפיגוע בו נרצח לוחם צה"ל, סמ"ר עמית בן יגאל הי"ד.

את הבקשה יגישו לבית המשפט בימים הקרובים, בהמשך לבקשת הדרג המדיני בנושא, ולאחר שהיועמ"ש הציג בפניהם את הערכתו המקצועית ביחס לסיכויים והסיכונים הכרוכים בבקשה.

יוזכר, כי במסגרת פסק הדין, שניתן בדעת רוב, בוטל צו ההריסה ביחס לבית, תוך הבהרה כי שמורה למפקד הצבאי סמכותו לפעול לאטימת החדר בו התגורר המפגע.

בהודעת היועמ"ש הבהירו כי הבקשה לדיון הנוסף תהא תחומה רק לעניין קביעת פסק הדין ביחס לצורך במודעות בני המשפחה המתגוררים בבית המחבל, ולא תעסוק בהלכה הכללית ביחס לשימוש בכלי הריסת בתי מחבלים לצרכי הרתעה, מכוח תקנות ההגנה לשעת חירום.

האב השכול בכה על קבר בנו: מרגיש מושפל

שר הביטחון בני גנץ מסר בתגובה: "אני מברך על החלטת היועץ המשפטי לממשלה לבקש דיון נוסף בפסק הדין שניתן בנוגע להרס ביתו של המחבל שהרג את עמית בן יגאל ז"ל, בהמשך לפנייתי אליו בנושא".

"הריסת בתים לצורכי הרתעה היא כלי חשוב במלחמה בטרור ואני מקווה שבג"ץ יאשר את בקשה ויאמץ את עמדת מערכת הביטחון", הוסיף.

ח"כ משה ארבל אמר בתגובה כי "לפני כעשרה ימים פניתי ליועמ״ש לממשלה שיודיע לבג"ץ כי לעמדת המדינה יש לקיים דיון נוסף בעניין ההחלטה שלא לאשר את צו ההריסה לבית המחבל שרצח את עמית בן יגאל ז״ל.

"אני מברך את היועמ"ש לממשלה ד"ר אביחי מנדלבליט על החלטתו להיעתר לפנייתי ולפניות נוספות ולאשר הגשת עמדה זו. אני תקווה שבדיון הנוסף בהרכב המורחב הצדק ייעשה והחלטת בית המשפט תשיב את ההרתעה והסמכות לשר הביטחון כפי שנקבע בחוק".

כזכור, השופט מני מזוז כתב כי הריסת הבית "כרוכה בפגיעה קשה בשורה של זכויות יסוד, לרבות פגיעה בקנין ופגיעה בכבוד האדם ובשורה של זכויות הנגזרות מכבוד האדם".

השופט ג'ורג' קרא כתב: "המשך קיום מדיניות זו תוך השענות על הערכת גורמי הביטחון כי מדובר באמצעי הרתעתי והימנעות מדיון ענייני ומעמיק בסוגיות העקרוניות ששימוש בתקנה זו מעלה, מוקשית היא בעיניי. המשך השימוש בכלי זה הטומן בחובו פגיעה קשה בחפים מפשע מהווה ענישה קולקטיבית".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר