משבר הקורונה

גדי איזנקוט נגד נתניהו: "היעדר מנהיגות"

הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל', גדי איזנקוט, תקף את הממשלה על הטיפול במשבר הקורונה ואמר כי "יש היעדר אסטרטגיה ברורה והיעדר מנהיגות" והאשים את נתניהו (ארץ)

גדי איזנקוט. ארכיון (צילום: עודד אנטמן)

"אצלנו יש היעדר אסטרטגיה ברורה והיעדר מנהיגות", כך תקף הבוקר (חמישי) הרמטכ"ל לשעבר, רב-אלוף במיל', גדי איזנקוט, את ממשלת ישראל בטיפול בקורונה.

בנאום שנשא בכנס של המכון למדיניות ואסטרטגיה (IPS) במרכז הבינתחומי הרצליה, אמר איזנקוט כי"אנחנו רואים מדינות בסדר גודל של ישראל שנהגו על פי המתודולוגיה הנכונה וזה עבר בסדר, אז אצלנו יש היעדר אסטרטגיה ברורה והיעדר מנהיגות".

"אנחנו יכולים להתווכח, להיות חלוקים, אפשר למתוח ביקורת על כל הגופים בישראל, על בתי המשפט, על המשטרה ועל צה"ל, אף אחד לא מעל ביקורת ובקרה", אמר איזנקוט, כשכוונתו לכאורה לראש הממשלה נתניהו, "אבל בין זה לבין השתלחות ורצון להרס המערכות המשפטיות והמשטרתיות... יש קשר ישיר בין השתלחות בלילה על הגופים האלה לזה שהגופים האלה לא מצליחים בבוקר לאכוף על האזרחים משמעת".

הרמטכ"ל לשעבר המשיך בדבריו ואמר כי "אנחנו קמים לבוקר שיש בו כמעט 4,000 חולים וזה מראה על כישלון בטיפול. צריך להיות שקופים מול הציבור ולתת תקווה. האירועים האחרונים מצביעים על משבר עמוק שצריך לטפל בו ברמה המקצועית".

"כשנותנים הנחיות לשמירת ריחוק וסגר והציבור לא לוקח ברצינות, זו פגיעה רצינית ביותר", אמר איזנקוט, "יש פה מגפה, לא יהיה חיסון כנראה עד קיץ 2021 ולכן נדרשת אסטרטגיה, מנהיגות וניהול סיכונים על כלל ההיבטים - הכלכלה, החברה והביטחון בישראל. במקביל זה התפקיד של ההנהגה לספק תקווה וחזון ולהגיד שיהיו חיים אחרי הקורונה והחברה הישראלית צריכה לצאת מהאירוע הזה מחוזקת יותר".

איזנקוט הזהיר מפני האיומים הביטחוניים הרבים הקיימים גם כעת על ישראל: "האיראנים נחושים מאוד להמשיך לקדם תוכניות. במקביל לפעילות שמתבצעת ברצועת עזה וסיכול טרור שמתבצע מדי יום, מה שנדרש זה שילוב של מדיניות ביטחונית מרתיעה שבוחרת לטפל באירועים האלה במקביל לשיתופי פעולה אזוריים, במקביל ללחימה מתמשכת בטרור ובמקביל לפעילות חיובית שאמורה להמשיך ולקדם הסדרה".

"הדבר החשוב ביותר לביטחון הלאומי בעיניי זה ערבות הדדית, המחויבות שלנו אחד לשני וגם לביטחון האישי הכלכלי שהוא היום מוטל בספק אל מול מציאות כאוטית שלא הכרנו בעבר", אמר הרמטכ"ל לשעבר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר