יוצאים מהסגר • שלב ראשון

אלו ההגבלות שהוסרו, הגנים שייפתחו ו"הערים האדומות"

הגבלת ה-1000 מטר - הוסרה, מותר לבקר משפחה ולפגוש חברים, אך גולת הכותרת החל מהבוקר - פתיחת מוסדות החינוך בגילאים 0-6 - גם בערים שנותרו אדומות • כל ההנחיות המעודכנות (חדשות)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
בני ברק עדיין 'אדומה' (צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

אחרי חודש של סגר, היום (ראשון), יוצא לדרך השלב הראשון של ההקלות. החל מהבוקר, הוסרה הגבלת ה-1000 מטר ברחבי הארץ מלבד בערים שנותרו 'אדומות', רשימה אליה משתייכות רוב הערים החרדיות - בני ברק, מודיעין עילית, אלעד, ביתר עילית, רכסים וחלק מהשכונות החרדיות בירושלים. כמו כן מותר החל מהבוקר לפגוש או לארח חברים או משפחה.

הבשורה הגדולה ביותר היא עבור ההורים, גני הילדים ומסגרות החינוך מגיל 0-6 נפתחות היום באופן רשמי גם בערים האדומות, אם כי בחלק מהמוסדות עדיין לא יפתחו בשל הרצון לבדוק את הגננות מקורונה וכן להשלים את ההיערכות לקראת החזרה ללימודים.

בנוסף, בערים רבות כמו פתח תקווה, רמת גן ועוד, מריבת גני הילדים יישארו סגורים אחר והגננות בהן מגיעות מערים אדומות, ומשרד החינוך אסר על הגעת גננות מערים אדומות לערים לא אדומות.

גם חופי הים נפתחו מחדש ואפשר יהיה להגיע אליהם גם ללא חובה בביצוע ספורט ימי, אם כי עונת הרחצה אמורה להסתיים ממש בימים אלו.

בתחום העסקים ישנה גם כן הקלה ראשונה, מסעדות יכולות לספק שירותי טייק אווי ולא רק משלוחים כפי שהיה עד עתה, ועסקים במגזר הפרטי יכולים לחזור לפעילות, למעט פעילות הכוללת קבלת קהל.

בהתאם להחלטת קבינט הקורונה אתמול, ובהמשך לאסטרטגיית היציאה שסוכמה בין משרדי האוצר והבריאות, כלל מקומות העבודה שאינם מקבלים קהל יהיו רשאים לפעול בהיקף של 100% בהתאם לתוכנית ״הלב הפועם״ של משרד האוצר, ולתו הסגול אותו אישרה הממשלה, ובכלל זה: תעשייה, ענף ההייטק, משרדי ראיית חשבון ועריכת דין, אדריכלים, מהנדסים ועוד.

כמו כן נקבע, שמקומות עבודה שאינם פתוחים לקהל הרחב, כגון משרדי עורכי דין, רואי חשבון, משרדי הייטק ועוד, יהיו רשאים לקבל לקוחות באופן מצומצם. לגבי שאר בתי העסק, הפתוחים לקהל הרחב, קבלת קהל אסורה למעט חריגים שנקבעו בתקנות של משרד הבריאות, ומשלוחים מכלל בתי העסק.

למרות אישור ההקלות, פרויקטור הקורונה, רוני גמזו, טוען כי חלקן פוליטיות בלבד, דוגמת פתיחת הגנים בערים האדומות. לטענתו למרות ההיתר לבקר ולהיפגש, הוא ביקש מהציבור להתאפק ולא לעשות זאת לבינתיים.

אמש, התחוללה דרמה של ממש כאשר מרן שר התורה הגר"ח קנייבסקי הורה לחיידרים בריכוזים החרדיים ברחבי הארץ לשוב לפעילות מלאה - בניגוד להנחיות משרד הבריאות, המתירות רק פתיחת גנים בגילאי 0-6.

לעומת זאת, נשיא מועצת חכמי התורה ראש הישיבה הגאון חכם שלום כהן הורה למוסדות של ש"ס שלא לפתוח עדיין את המוסדות.

במשטרה טרם החליטו כיצד לפעול נוכח פתיחת תלמודי התורה, ומתכוונים לבצע הערכת מצב לפי ההתרחשויות.

נצ"מ שלומי שגיא, קצין אגף מבצעים ת"א אמר הבוקר בגל"צ כי המשטרה פרסה מאות שוטרים בבני ברק בערים החרדיות. "אם נצטרך לפעול - נפעל", הבהיר.

לפי הערכות, המשטרה תסתפק בהטלת קנסות על המנהלים כדי שלא להיגרר לעימותים שיכללו פיזור תלמידים בכוח.

בהודעה משותפת מטעם משרד ראש הממשלה, משרד הבריאות ו"מגן ישראל", באשר לערים האדומות, נמסר כי "חברי ועדת השרים הביעו הערכה על עבודת ראשי הערים והתושבים בערים האדומות ששמרו על ההנחיות והורידו את התחלואה בצורה ניכרת ובאופן מרשים בערים אדומות רבות. במספר ערים אדומות התחלואה נותרה גבוהה ביחס לתחלואה הארצית, ונציין שגם שם נעשו מאמצים להורדת התחלואה.

"לכן החליטה ועדת השרים להמשיך את הסגר עד יום ד' בחצות במספר הערים שנותרו אדומות וזאת כדי לעשות מאמצים נוספים כדי להוריד את התחלואה ובכך להוציא אותן מרשימת הערים האדומות".

האזורים שהוכרזו כ"אזור מוגבל":

  1. השטח המוניציפאלי של בני ברק מרחוב ז'בוטינסקי ודרומה לו;
  2. השטח המוניציפאלי של רכסים;
  3. השטח המוניציפאלי של אלעד;
  4. שכונת רמת שלמה בירושלים (רובע 4);
  5. שכונות רמת אשכול, מעלות דפנה בירושלים (רובע 5);
  6. שכונת מטרסדורף בירושלים (רובע 9).
  7. השטח המוניציפאלי של ביתר עלית (מלבד אזורי התעשייה)
  8. השטח המוניציפלי של מודיעין עלית (מלבד אזורי התעשייה)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר