התושבים יפוצו

הסדרי טיעון למחבלים שהציתו את נווה צוף

שלוש שנים לאחר ההצתה המכוונת שגרמה לנזקי ענק ביישוב נווה צוף ולשריפת כמה בתים כליל, יוצגו הבוקר בבית המשפט הצבאי הסדרי הטיעון שהושגו עם שלושת המחבלים (בארץ)

דניאל הרץ | כיכר השבת |
ביתו של השדרן יואב דילאון שנשרף כליל (צילום: באדיבות המצלם)

היום (רביעי) יוצגו לבית המשפט הצבאי בעופר, הסדרי טיעון בעניינם של שלושת המחבלים אשר הציתו את היישוב נווה צוף לפני כשלוש שנים וגרמו נזקי ענק לעשרות בתים ביישוב.

לדיון צפויים להגיע נציגי היישוב נווה צוף בליווי עו"ד חיים בלייכר מארגון חוננו אשר מסייע לתושבים. בעסקאות הטיעון יוטלו על המחבלים עונשי מאסר ופיצויים כספיים לתושבי היישוב.

המחבלים, תושבי הכפר דיר אבו משעל בשנות העשרים לחייהם. על פי כתב האישום השלושה נפגשו בליל שבת בכפר בדיר אבו משעל, שם הם מתגוררים, משם נסעו לכפר הסמוך בשם עבוד, שם הם קנו בקבוקי בירה, שתו חלק מהבירה, ואז נסעו מזרחה לכיוון נווה צוף במטרה להצית את החורש הסמוך, כאשר כוונתם הייתה לגרום לשריפה ביישוב.

לאחר השעה 22:00 ירדו שניים מהם מהרכב והציתו עם מציתים חתיכות של נייר בתוך העשבייה. בשל מזג האוויר היבש והרוחות, האש התפשטה במהירות אל תוך היישוב. השניים חזרו לרכב ונסעו, ולאחר מכן השקיפו מרחוק על השריפה שהשתוללה בנווה צוף.

כזכור, השריפה הובילה לפינוי של כל תושבי היישוב נווה צוף בליל שבת. 17 בתים נשרפו כליל, חמישה בתים ספגו פגיעה קשה, ל-20 נוספים נגרם נזק. כמו כן, נזק גדול נגרם לרכוש ולמכוניות. עלות שיקום הנזקים הוערכה בסכום של כ-25 מיליון שקלים.

במאמצי הכיבוי השתתפו למעלה ממאה כבאים, שישה מטוסי כיבוי עשרות מתנדבים, ועשרות רכבי כיבוי, שליטה מלאה על השריפה הושגה רק כעבור ארבעה ימים קשים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר