"קירור והפצה"

בכירה בפיתוח חיסון: יש לנו יתרון עצום • צפו

בכירה בחברת התרופות הבריטית ממנה ישראל תרכוש מיליוני חיסונים, מספרת הערב, כי אמנם התוצאות לא כמו החברות האחרות, אך יש לחברה שלה יתרון שאין לאחרות • ראיון (עולם)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מתווך הוידאו (צילום: חדשות הערב כאן 11)

מדינת ישראל חתמה עם החברה הבריטית אסטרהזניקה, כי תרכוש ממנה מיליוני חיסונים נגד קורונה, בכירה בצוות פיתון החיסון,אומרת הערב (שני), כי הם הולכים לייצר 3 מיליארד חיסונים בשנה הקרובה.

פרופסור תרזה לאמב, בכירה בצוות פיתוח החיסון אסטרהזניקה, אומרת בראיון לחדשות הערב, ב'כאן 11': "הדבר הראשון שחלף לי בראש הוא הקלה, כי עכשיו יש כבר שלושה חיסונים שיכולים להשפיע על התפשטות הקורונה".

לדבריה: "התוצאות של החברה עדיין לא טובות כמו אלו של פייזר ומודרנה, אך יש יתרון והוא קלות ההחזקה וההפצה של החיסון. נוכל לאחסן את החיסונים שלנו במקררים קיימים, ולא דרוש קירור ארוך טווח", אמרה לאמב.

עוד אמרה פרופ' לאמב: כי "חלק מתוצאות המחקר החברה פרסמה היום שני נתונים שונים על אחוז היעילות - כזה שניתן לנסיינים שקיבלו שתי מנות של החיסון בהפרש של חודש שהראה יעילות של 62%, וכזה שניתן לנסיינים שקיבלו בהתחלה רק חצי מנה שהראה יעילות של 90%".

"נצטרך לעבוד שם הרבה כדי לבדוק למה זה קרה. סביר להניח שיש הבדל בתגובה החיסונית לכמות או לאיכות של החיסון, ומהיום נתחיל לבדוק את זה".

צפו בראיון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר