סאגת סגירת המוסדות

יו"ר ועדת החינוך מאיים: לא אאשר את החלטת הממשלה

לאחר שהממשלה אישרה את סגירת חלק ממוסדות החינוך והגבלת שעות הלימודים בכיתות הנמוכות ובגנים - יו"ר ועדת החינוך מ'כחול לבן' מאיים לא לאשר את ההחלטה בשל זעם ההורים (חדשות ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: Chen Leopold/Flash90)

שרי הממשלה אישרו אמש (רביעי) את תקנות הסגר השלישי, שיחל בראשון ב-17:00 וימשך לפחות שבועיים. בין התקנות, עליהן החליטו ראש הממשלה בנימין נתניהו ויו"ר 'כחול לבן' השר בני גנץ ואישרו השרים במשאל טלפוני קצר, חלק ממערכת החינוך תישאר סגורה כך שרק גני הילדים, כיתות א'-ד' וכן י"א-י"ב - ילמדו בין השעות 8:00-13:00 בלבד.

החלטה זו עוררה את זעם ההורים מכל המגזרים שטוענים שהחלטה זו מנותקת מהצרכים האמיתיים שלהם ושל ילדיהם. אלפי הורים ותלמידים פנו למשרד החינוך בטענה שההנחיות לא הגיוניות ויש לשנותן.

הפניות הגיעו גם ליו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע מכחול לבן, שהודיע כי ימנע את אישור התקנות וידרוש החלטה חלופית.

"החלטת הממשלה לגבי תפקוד מערכת החינוך בסגר חסרת היגיון וחיבור למציאות", כתב שפע וציין כי "הפקרת ילדי ה'-י' בבית, לאחר כל כך הרבה חודשים של למידה מרחוק ובמיוחד ההחלטה הבלתי ברורה של פתיחת הגנים רק בין 8:00 ל 13:00 מנוגדות לעמדתי, להגיון ולצרכי השטח".

שפע הדגיש וכתב: "אין בכוונתי לאשר החלטה זו בוועדת החינוך ואני קורא לממשלה לעשות שינוי והתאמות בהקדם. ביום ראשון אכנס את ועדת החינוך ואני מקווה מאוד שעד אז הממשלה תעביר אלינו תקנות הגיוניות שנוכל לאשר".

גם יו"ר 'כחול לבן' השר בני גנץ שהיה חלק מההחלטה, יוצא הבוקר נגדה ואומר כי "בנושא שעות פתיחת מערכת החינוך, מדובר בהחלטה שגויה ואני פועל ברגעים אלו בכדי לתקן אותה".

ממונה הקורונה, הפרופסור נחמן אש, הודה אתמול כי בבתי הספר עצמם ההדבקה לא משמעותית: "השיקול שלנו בהמלצה על סגירת מערכת החינוך לא מתבסס על רמת התחלואה הנמוכה של הילדים, אלא על ההתנהלות מסביב - הסעות ומפגשים שמגדילים את ההדבקה. התחלואה עלתה במהירות וצריך לנקוט בצעדים קשים שיורידו אותה במהרה", אמר אש בגלי צה"ל.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר