נוהל חדש

מארגני התקהלויות ייחשפו לכתבי אישום ולעונש מאסר

למרות שהמשטרה הבהירה כי באירועים המוניים היא לא תוכל לאכוף את האיסור, קבעה הפרקליטות נוהל חדש לפיו יש להגיש כתבי אישום נגד המארגנים, שעלולים לשולחם לכלא (בארץ)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
אילוסטרציה (צילום: shutterstock)

פרקליטות המדינה הפיצה לאחרונה הוראה חדשה, לפיה יוגשו כתבי אישום נגד מארגני התקהלויות בלתי חוקיות למרות הקורונה. על המואשמים עשוי להיגזר עונש של עד שלוש שנות מאסר.

על פי דיווח כתב 'הארץ' נטעאל בנדל, זהו שינוי משמעותי בהשוואה להתנהלות מול הפרת מגבלות הקורונה בעבר, אז נמנעה המדינה במכוון מהגשת כתבי אישום בשל חשש הפרקליטות כי הם יידחו בבתי המשפט בטענה לאכיפה מפלה.

כעת, בדיונים שהתקיימו בין בכירי הפרקליטות לבין נציגי משטרת ישראל בסוגיה, הוזהרו האחרונים שלא לגרום שוב לאכיפה בררנית, והוחלט כאמור על הגשת אישומים בעתיד - למרות שהמשטרה הבהירה כי באירועים המוניים דוגמת תפילות בהר הבית היא לא תוכל לאכוף את האיסור.

פיזור הלוויה בירושלים. ארכיון (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

ההחלטה על הנוהל החדש פותחת אפשרות כי מארגני התקהלויות של יותר מ-150 איש בשטח סגור או יותר מ-300 בשטח פתוח, ייענשו בתום משפטם בגזר דין מרבי של שלוש שנות מאסר.

יצוין, נכתב ב'הארץ', כי ניתן לפתוח בחקירות פליליות ולהגיש כתבי אישום גם בהקשר נוסף של הפרת הנחיות קורונה - שקרים בחקירה אפידמיולוגית שמקיים משרד הבריאות - אך למשטרה עדיין אין יכולת לקבל את המידע מבחינה חוקית.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר