עומס אדיר

שיא מזעזע: יותר מאלף חולי קורונה מאושפזים במצב קשה

לצד ירידה במספר הנשאים החדשים, שיתכן ומושפעת מהסגר, המצב במחלקות הקורונה ובתי החולים הולך ומחמיר: 1,029 חולים מאושפזים במצב קשה. "עוד מעט החולים ישכבו בקומות. גיהנום" (בארץ)

דוד הכהן | כיכר השבת |
מחלקת קורונה ב'שערי צדק', השבוע (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

תמונת המצב העדכנית שמגיעה היום (ראשון) מבתי החולים, מספקת המחשה לעומס הרב ההולך וגובר בהם בשל המגפה: לא פחות מ-1,029 חולי קורונה במצב קשה מאושפזים כעת.

מבין החולים הללו, 299 מוגדרים במצב קריטי. בנוסף, ישנם 308 חולים שמצבם הרפואי נכון לעכשיו הינו בינוני.

מספר המאומתים לעומת זאת נמצא בירידה, יתכן בעקבות הסגר: 5,030 נדבקים חדשים "בלבד" במהלך היממה החולפת, זאת מתוך 81,858 תוצאות בדיקות שהתקבלו אתמול - 6.3 אחוזי חיוביים.

כמו כן, במצטבר, מפרוץ המגפה, נפטרו 3,645 ישראלים שנדבקו בה, מהם כשישים במהלך סוף השבוע האחרון.

פתיחת מחלקת קורונה חדשה ב'קפלן' (דוברות בית החולים)

באיגוד לרפואה פנימית של בתי החולים התייחסו לקשיים בהתמודדות עם התחלואה הגואה והעומסים במחלקות הפנימיות. "אלו ציטוטים אמיתיים של מנהלי מחלקות פנימיות מבתי חולים שונים", נכתב בהודעה הרשמית: "נשארו אצלנו מעט מחלקות פנימיות. עוד מעט והחולים ישכבו בהן בקומות. גיהנום" (מנהלת מחלקה פנימית, בית חולים במרכז הארץ), "מרגישים כמו בסירה עם חור בתחתית. כל הזמן מוציאים החוצה מים, ושופכים כדי שלא נטבע" (מנהל מחלקה, מרכז הארץ).

"כל מי שעובר במסדרון, דורך בלי לשים לב על נעלי הקשיש המאושפז שם. זה שובר את הלב" (מנהל מחלקה, מרכז הארץ), "החולים, שהוזנחו בתקופה האחרונה, מגיעים אלינו כעת במצב ירוד. יש לנו חולים קשים, שאנחנו לא מצליחים לשחרר הביתה, וגם אין רופאים, כי הרוב נשלחו לתגבר את מחלקת פנימית קורונה. נשארנו מעטים (מנהל מחלקה, צפון הארץ)".

והתיאורים המזעזעים נמשכים: "הפרוזדורים מלאים לגמרי. כל היום משחררים, משחררים, משחררים וקולטים" (מנהלת מחלקה, מרכז הארץ), "אי אפשר אצלנו לחרוג מ-100% תפוסה, כי חלק מהצוות בבידוד. אין מי שיטפל בחולים. כל יום משחררים יותר משליש מהחולים, ומגיע גל חולים חדש"(מרכז הארץ, מנהלת מחלקה).

פרופ' אבישי אליס, יו"ר האיגוד לרפואה פנימית, סיכם: "שיהיה ברור: מחלקות הקורונה לא מוצנחות בבתי החולים משמים. או שהן מופעלות על ידי צוותי המחלקות הפנימיות, שמגויסים למשימה, או על חשבון מחלקות פנימיות רגילות, שנסגרות, או שהן הופכות למחלקות מעורבות, שבהן מאושפזים חולי השגרה, בד בבד עם חולי הקורונה, תוך הקפדה על תנאי בידוד וריחוק פיזי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר