התנכלות מזעזעת

הלם: ארון קודש הוצת בב"ב; בית כנסת ברמת גן נשרף

במהלך הלילה הוצת ארון קודש בבית כנסת ברחוב החלוצים בבני ברק - בחסדי שמים, ספרי התורה ניצלו ללא פגע; במקביל, ברמת גן נשרף בית כנסת ונגרם נזק רב; המשטרה חוקרת (אקטואלי)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-כ"ג בניסן תשפ"א | 05.04.21
ארון הקודש בבית הכנסת בבני ברק (צילום: דוברות כב"ה מחוז דן)

זעזוע והלם רב: ארון קודש בבית כנסת בבני ברק הוצת הלילה (שני) בידי פורעים. בחסדי שמים ספרי התורה ניצלו והמשטרה פתחה בחקירת ההצתות, כמו גם אנשי כבאות והצלה.

תחילה הוזעקו הכוחות לרחוב החלוצים בבני ברק, בשל דיווח על שריפה בבית הכנסת "מאור ישראל", על שם מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל.

עד מהרה התברר כי ככל הנראה מדובר בהצתה נפשעת של ארון הקודש. בתוך זמן קצר חולצו ספרי התורה ללא פגע, ולוחמי האש מנעו את התפשטות השריפה.

ל'כיכר השבת' נודע כי בהצתת ארון הקודש נשרפה כל הפרוכת, אך האש לא הצליחה לחדור פנימה וכך ספרי התורה ניצלו.

חוקר שריפות שהגיע למקום קבע כעבור שעה קלה שהשריפה בבית הכנסת נגרמה כתוצאה מהצתה.

כעבור 15 דקות בלבד, הוזעקו הכוחות לבית כנסת נוסף, ברמת גן, בשל דיווח על שריפה. ל'כיכר השבת' נודע כי במקום בערה אש גדולה ולבית הכנסת נגרם נזק רב.

המשטרה פתחה בחקירת שני המקרים. חוקר שריפות קבע כי השריפה בבית הכנסת ברמת גן נגרמה כתוצאה קצר חשמלי.

יו"ר ש"ס, השר אריה דרעי, אמר כי הוא "מזועזע וכואב על פשע שנאה המחריד הלילה, כשארון הקודש ובית הכנסת הוצתו בבני ברק ורמת גן. לצערי ההסתה הקשה בתקופה האחרונה מחלחלים עמוק פנימה. אני קורא למשטרת ישראל לאתר את הפושעים ולמצות איתם את הדין".

שר הבינוי והשיכון ח”כ יעקב ליצמן: "בוקר קשה ונורא בו הוצתו 2 בתי כנסת בישראל, בידי ידיים שפלות, שביצעו פשע שנאה, בבני ברק וברמת גן. ההסתה הקשה נגד מסורת ישראל והציבור החרדי, מסוכנת ועוברת קוים אדומים. על המשטרה לפעול בנחישות לאיתור הפורעים ומיצוי הדין איתם לאלתר".

מדוברות כב"ה מחוז דן נמסר כי "הבוקר סמוך לשעה 04:00 נקראו לוחמי האש לשריפה בבית כנסת ברמת גן ברחוב רות, לוחמי האש זיהו שריפה וודאית במשרד שבקומה השניה של בית הכנסת. במקביל הזונקו לוחמי האש מתחנת בני ברק לשריפה בבית כנסת ברחוב החלוצים, שם זיהו לוחמי האש כי השריפה נקודתית אשר כילתה את הפרוכת של ארון הקודש וכובתה טרם הגעתם.

"בשני האירועים לוחמי האש ביצעו פעולות לכיבוי מהיר ומקצועי של השריפה והצלת ספרי הקודש. חוקר דליקות זומן לחקור את נסיבות פרוץ הדליקות וממצאי החקירה מראים כי אין קשר בין שני האירועים.

"השריפה בבית הכנסת ברמת גן פרצה כתוצאה מכשל חשמלי במקרר במשרד בקומה השניה. ובאשר לשריפה בבני ברק קיים חשד לפלילים, האירוע נמצא בחקירת המשטרה".

מהמשטרה נמסר כי "המשטרה פתחה לפנות בוקר בבדיקת נסיבות שריפה בבית כנסת בבני ברק, כאשר עפ"י חוו"ד גורמי מקצוע עולה חשד להצתה ולפיכך נפתחה חקירה בהתאם. בתוך כך, חוקר שריפות וחוקרי הזיהוי הפלילי של משטרת ישראל אספו ממצאים פורנזים שונים במקום, לבחינת הנסיבות לקידום החקירה".

כזכור, זו אינה ההתנכלות הראשונה לבתי הכנסת בבני ברק וברמת גן. כפי שדווח ב"כיכר השבת", מתפללים בבית כנסת בבני ברק הוכו בהלם, כאשר הגיעו בבוקר שבת קודש לתפילת שחרית, וגילו פרוסות לחם נגד עיניהם - בעיצומו של חג שביעי של פסח.

האירוע המקומם התרחש הפעם בבית הכנסת 'אהל אברהם', ברחוב הרב קוק בעיר, שבשני פתחיו הונחו פרוסות הלחם, כדי לפגוע ברגשות המתפללים המצווים ב"בל ייראה ובל יימצא".

אחד הנוכחים סיפר, בשיחה ל'כיכר השבת': "נדהמנו, וכאבנו את ההתגרות המיותרת. דבר ראשון הרב אמר לנו שיש לכסות את החמץ, אך לא לטלטלו, משום איסור מוקצה. לאחר מכן אמרנו פרקי תהלים, על כך שהגענו לכזה מצב, שכאן בבני ברק, בארץ ישראל, ככה נוהגים אחינו בני אברהם יצחק ויעקב. אין ספק שזהו פרי הסתה שלמתנהלת נגד הציבור החרדי בתקופה האחרונה".

כזכור, במהלך הפסח התרחשו מקרים דומים בבתי כנסת שבגבול הערים בני ברק ורמת גן, דבר שגרם למחאה על הפגיעה חמורה באווירת החג.

(צילום: דוברות כב"ה מחוז דן)
(צילום: דוברות כב"ה מחוז דן)

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר