נכנס לתוקף

מהבוקר: אין חובת עטיית מסכה בשטח פתוח

כשנה לאחר שהוחלט לחייב על עטיית מסכה בשל הקורונה, הבוקר החלטת משרד הבריאות נכנסה לתוקף ואין חובה לעטות מסכה בשטח הפתוח "רמת התחלואה נמוכה" (בריאות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
עטיית מסכה. אילוסטרציה (צילום: חיים גולדברג, כיכר השבת)

כשנה לאחר ההנחיה לעטות מסכות, כחלק מהמאבק בנגיף הקורונה, החל מהיום (ראשון) בוטלה החובה לעטות מסכות בשטח פתוח, אף יחד עם זאת, במקומות סגורים - עדיין יש לעטות מסכות.

מלבד ביטול החובה לעטות מסכות במרחב הציבורי, החל מהבוקר, מערכת החינוך חוזרת לפעילות שגרתית, עם שובם של כלל התלמידים ללימודים, לאורך כל השבוע וללא קפסולות.

יצוין כי אי עטיית מסכה בשטח סגור עלולה להוביל לקנס בסך 500 שקלים.

אמש, לאחר צאת השבת, מנכ"ל משרד הבריאות, פרופסור חזי לוי, תיקן את צו בריאות העם, כך שלא נדרשת מסכה במקום שהנו שטח פתוח וללא התקהלות.

במשרד הבריאות הדגישו: "בשטחים שאינם פתוחים יש לעטות מסכה. משרד הבריאות מזכיר שחשוב בכל יציאה מהבית להצטייד במסכה שתידרש בחללים סגורים ולשמור על ההנחיות - מסכה, ריחוק חברתי והיגיינה, למען הבריאות של כולנו".

כזכור, בשבוע שעבר, לאחר ההחלטה להסיר את המסכה בשטח הפתוח, אמר שר הבריאות יואל יולי אדלשטיין: "המסכות נועדו להגן עלינו מנגיף הקורונה. לאחר שאנשי המקצוע הגיעו למסקנה כי הדבר לא נצרך עוד בשטח פתוח, החלטתי לאפשר את הורדת המסכות בהתאם להמלצתם.

"רמת התחלואה בישראל נמוכה מאוד הודות למבצע החיסונים המוצלח של ישראל, וכך ניתן לבצע הקלה נוספת עבורכם, אזרחי ישראל. אני מבקש מכם עדיין להיות מצוידים במסכה לצורך כניסה למבנים סגורים. יחד נשמור על תחלואה נמוכה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר