חילופי האשמות

"המשטרה לא פינתה צירים; שוטרים הצילו חיים"

משרד התחבורה הטיח במשטרה שלא פינתה צירים ומאות אוטובוסים ממתינים לעלות מירון לפינוי האלפים; מפקד המחוז הצפוני לוקח אחריות: "שוטרים הצילו פה חיי אדם" (חדשות)

מאות אוטובוסים בדרך למירון (צילום: דוברות משרד התחבורה)

בבוקר שאחרי האסון הנורא בל"ג בעומר במירון, שגבה את חייהם של 44 בני אדם והביא לפציעתם של למעלה מ-100 בני אדם, נרשמים חילופי האשמות בין משרד התחבורה והמשטרה.

במשרד התחבורה פרסמו תמונות של שיירות אוטובוסים הממתינים לפנות את אלפי המתפללים מההר, והפנו אצבע מאשימה כלפי המשטרה שלא פינתה צירים.

"כך נראית שיירה של 300 אוטובסים ריקים שלא מצליחים להגיע להר עקב חוסר פעילות של המשטרה בפינוי הצירים", נכתב בהודעת משרד התחבורה.

• לעזרה ולסיוע למשפחות נפגעי האסון

עוד טענו במשרד כי "העמדנו לרשות הציבור 21 רכבות פינוי, הערוכות להשיב אלפים רבים לבתיהם. ובנוסף, נכון לרגע זה, כ-400 אוטובוסים ריקים ממתינים לפינוי הציר ע"י המשטרה".

מנגד, מפקד המחוז הצפוני, ניצב שמעון לביא, שפיקד על מבצע מירון, הגיב לאסון הנורא: "אני נושא באחריות הכוללת - לטוב ולרע, מוכן לכל בדיקה. אנחנו בשלב איסוף הראיות כדי להגיע לאמת".

לביא, הוסיף ואמר כי "מסתובבים סרטונים שאין להם קשר למציאות. שוטרים הצילו פה חיי אדם".

הבוקר הוחלט כי יחידת להב 433 של המשטרה תחקור את האסון הנוראי; כבר הבוקר יחלו חוקרי להב באיסוף הממצאים.

דובר המשטרה למגזר החרדי, שבתי גרברצ'יק, הגיב בשיחה עם 'כיכר השבת' לטענות משרד התחבורה ואמר: "בדיוק ההיפך. המטרה שלנו זה לפנות כמה שיותר אנשים וכמה שיותר מהר. לכן אנחנו מאפשרים לכל האוטובוסים שמגיעים דרך חברות ההיסעים להגיע לפה ולפנות את האנשים. אז כמובן שזה לוקח זמן כי כל האנשים ירדו בעת ובעונה אחת, הם צריכים כל אחד לגשת לחניון שלו לפי צבע הכרטיס וכו'".

• לעזרה ולסיוע למשפחות נפגעי האסון

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר