חשש מייבוא תחלואה

דו"ח אמ"ן: הווריאנט ההודי מדבק ב-60% יותר מהזן הבריטי

אגף המודיעין של צה"ל מזהיר כי ה'ווריאנט ההודי' מדבק ב-60% יותר מה'ווריאנט הבריטי'; בעקבות חולה קורונה בבית שאן, משרד הבריאות דורש - גם ממחוסנים ומחלימים, להיכנס לבידוד (אקטואלי)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
עמדות בדיקה בנתב"ג (צילום: יוסי אלוני, פלאש90)

אגף המודיעין של צה"ל מזהיר הבוקר (ראשון) כי הווריאנט ההודי מדבק ב-60% יותר מהווריאנט הבריטי הדומיננטי בארץ. באמ"ן ממליצים להדק את ההגבלות על השבים מחו"ל בכדי למנוע ייבוא של תחלואה לישראל.

בתוך כך, בצעד חריג, משרד הבריאות קורא לכל מי שהיה באולם קימרון בבית שאן ביום חמישי האחרון (17.6.21) בין השעות 19:30-21:00, להיכנס לבידוד ביתי מיד ולהידגם לקורונה בהקדם - בשל נוכחות של חולת קורונה באולם. ההוראה כוללת גם מחוסנים ומחלימים. "מקור המחלה עדיין בבדיקה, אך קיים קשר לחולה שחזר בעת האחרונה מחו"ל", מציינים במשרד הבריאות.

ראש הממשלה נפתלי בנט ושר הבריאות ניצן הורוביץ יכנסו דיון בנושא תחלואת הקורונה, בשל החשש מהתפשטות הזן ההודי.

לדברי החוקרים באמ"ן: "הווריאנט B.1.617.2 שמקורו בהודו - מתפשט במהרה במדינות העולם ונראה כי הוא מידבק מאוד. לפי ניתוחים ראשוניים, ב 60% יותר מהווריאנט הבריטי הדומיננטי בארץ. עדויות ראשוניות מעלות שוריאנט זה אף אלים יותר (מצריך יותר אשפוזים) פי 2.5 ביחס לווריאנט הבריטי".

"לצד זאת", הוסיפו החוקרים כי "מסתמן כי מועילות חיסוני פייזר ככלל נשמרת למולו (ובפרט במניעת מחלה קשה), אך בעיקר בקרב אלו שחוסנו בשתי מנות (שכן בקרב מחוסנים במנה אחת בלבד, מועילות החיסון פוחתת כנראה באופן משמעותי)".

באמ"ן ממליצים: "להמשיך לפעול בנחישות למניעת חדירת וריאנט זה (ואחרים) מחו״ל ולמניעת המשך התפשטותו בארץ. כמו כן מומלץ להאיץ את קצב ההתחסנות בארץ בקרב הזכאים להתחסנות שטרם חוסנו, ובפרט לוודא כי מחוסנים שחוסנו במנה אחת בלבד ישלימו בהקדם את קבלת המנה השנייה".

באשר למניעת הרחבת התחלואה דרך נתב"ג, כותבים החוקרים: "לאור המשך ההתפרצויות הנרחבות ברחבי דרום אמריקה, אפריקה, הודו וסביבתה, החשש הינו שוריאנטים מדאיגים ימשיכו להתפתח ולצבור מוטציות נוספות, עד שבשלב מסוים ייתכן שיאיימו גם על מועילות החיסונים.

"על רקע זה, מניעת כניסת זני נגיף בעייתיים מחו"ל ומאמץ משותף של בדיקות, חובת בידוד, התנהגות אזרחית אחראית ואכיפה, מהווים גורם חיוני להמשך שימור ההצלחה בהתמודדות הישראלית מול הקורונה. בהקשר זה יודגש, כי כלל השוהים על כלי הטיס הנכנס לישראל או יוצא ממנה, נדרשים בעטיית מסיכה".

החוקרים הדגישו כי "נוסעים הנכנסים לארץ, ומחויבים בבידוד, נדרשים לעטות מסיכה גם לאורך שהותם בטרמינל לאחר יציאתם מכלי הטיס".

בתוך כך, משרד הבריאות עדכן הבוקר כי ביממה האחרונה אומתו בישראל 46 חולי קורונה חדשים. עוד עולה מנתוני משרד הבריאות כי 48 חולי קורונה מאושפזים בבתי החולים, 23 מאושפזים במצב קשה, מתוכם 17 מחוברים למכונות הנשמה. 18 חולים מאושפזים במצב קריטי.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר