צעד דרקוני

החל מהלילה: אזיק אלקטרוני לכל נוחת הנדרש בבידוד

ועדת החוקה אישרה את הדרישה הדרקונית של הממשלה, שבימי נתניהו זכתה לביקורת נוקבת. יתכן: הסמכות תורחב אף לכל נדרש בבידוד • קריב: "לא בטוח שנאשר זאת שוב" (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
אזיק אלקטרוני, אילוסטרציה (צילום: משטרת ישראל, ארכיון)

ממשלת בנט-לפיד מכניסה לתוקף צעדים שבימי ממשלת נתניהו-גנץ זכו למתקפות מוצדקות מהתקשורת ומהציבור.

היום (שלישי) אישרה ועדת החוקה צעד שזכה לביקורת רבה בימי ראש הממשלה בנימין נתניהו ועבר בשקט יחסית בימי נפתלי בנט במשרד ברחוב קפלן: ועדת החוקה אישרה את השימוש ביישומון "ההסכמון המשודרג" לאכיפת בידודים לשבים מחו"ל, משמע אזיק אלקטרוני לנוחת מכל מדינה החייבת בבידוד.

המשנה ליועמ"ש לממשלה, עו"ד רז נזרי, נענה לדרישת יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב להביא עוד הערב בפני קבינט הקורונה את ההצעה לבחון את האפשרות לשימוש ביישומון לכלל החבים בבידוד במקום רק לשבים מחו"ל וכן לבטל בחקיקה את הזיקה שבין השימוש בהסכמון לבין חובת הבידוד במלוניות, שממילא אינה מיושמת.

יו"ר הוועדה ח"כ גלעד קריב מסר: "הפעלת יישומון ההסכמון חיונית מאוד להבטחת יעילות האכיפה ומן הראוי להפעילה גם למבודדים שלא חזרו מחו"ל. אני קורא לממשלה להביא בהקדם חקיקה שתתאים את חוק הקורונה הגדול למצב הדברים הנוכחי, בו אין מלוניות. ככל שלא יהיה תיקון חקיקה, לנושאים הללו, נתקשה להשלים עם מצב בו יש אי הלימה להוראות החוק. במצב הדברים הנוכחי, אני לא מבטיח שנאשר הכרזה כזו גם בפעם הבאה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר