חתן פרס ישראל

הרב אריאל: "ממשלת ישראל חייבת להתבסס על רוב יהודי"

חתן פרס ישראל ורבה לשעבר של רמת גן תקף את הרכב הממשלה הנוכחי בראיון שנתן לעלון 'עולם קטן'. "'ממשלת ישראל' היא ביטוי למצב שבו ישראל הם השולטים" (חדשות)

שלומי מלוביצקי | כיכר השבת |
הרב יעקב אריאל (צילום: Oren Nahshon / FLASH90)

חתן פרס ישראל ורבה לשעבר של של העיר רמת גן, הרב יעקב אריאל התבטא בחריפות כנגד הרכב הממשלה הנוכחית בראיון שנתן לעלון 'עולם קטן'.

"זה בכלל לא עניין פוליטי אלא עניין עקרוני". אמר בהתייחס להרכב הממשלה, "ממשלת ישראל חייבת להתבסס על רוב יהודי. ממשלה שאין לה רוב יהודי היא לצערי הרב לא ממשלת ישראל אלא ממשלה של אזרחי המדינה. המציאות היום היא שהמדינה היהודית הפכה בינתיים לממשלת אזרחיה".

הוא הדגיש כי "זו אומנם ממשלה חוקית", אך הסביר כי זו "ממשלה כמו ועד בית. בית משותף שיש בו יהודים וערבים שממנים לעצמם ועד. מבחינה הזאת זאת הממשלה בעלת תוקף, אבל זו לא ממשלת ישראל".

"'ממשלת ישראל' היא ביטוי למצב שבו ישראל הם השולטים, כלומר ממשלה שמורכבת לכל הפחות מ-61 יהודים. אם נוסף על 61 יש גם ערבים, זה בסדר, אבל במצב הנוכחי יש לנו ממשלת שיתוף ולא ממשלת ישראל".

הרב תקף וטען כי אין לממשלה יכולת להתמודד עם הסוגיות החשובות שעומדות על סדר היום: "אתה יכול להילחם בעזה עכשיו? אתה יכול להילחם באיראן? הממשלה הזאת יכולה להגיד מה כשר ומה לא כשר במדינה? האם בהרכב הלא יהודי שלה יש לה סמכות להגיד מיהו יהודי ומי לא? האם יש תוקף להחלטות שלה על מה יעלה בגורל הרבנות הראשית? בכל הדברים היהודיים אין לה סמכות לקבוע שום דבר".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר