ה'שבעה' על בראל הי"ד

שיחה מצמררת בין האבות השכולים: "איך עוברים את זה?"

יונתן פולארד, חברי כנסת מהקואליציה והאופוזיציה ומאות מכרים וחברים הגיעו לנחם את משפחתו של הלוחם בראל הי"ד • בלט האב השכול, שבנו החייל מת בנסיבות דומות. השיחה ביניהם, ריגשה (ארץ)

שלמה מן | כיכר השבת |
מימין: בן יגאל. משמאל: יוסי שמואלי, בהלוויה אמש (צילום: דוברות המשטרה וארכיון כיכר)

משפחתו של לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי הי"ד, שנפטר אתמול (שני) מפצעיו אחרי שמחבלים ירו עליו בגבול רצועת עזה, במהלך שירותו סמוך לגדר, יושבת שבעה בסוכת אבלים שהוקמה בבאר יעקב. בתפילת שחרית הבוקר (שלישי) נכחו מספר לוחמי מג"ב וכן אנשי חב"ד מקומיים.

רבים הגיעו לאורך היום לנחם את בני המשפחה. בלט בהגעתו ברוך בן יגאל, האב השכול שאיבד את בנו יחידו סמל עמית בן יגאל לפני כשנה וחצי, בעת ששירת הבן בשומרון וצלף פלסטיני פגע בראשו.

"אני איבדתי את בני היחיד וגם האבא יוסי איבד את בנו יחידו", אמר בן יגאל ל-Ynet לאחר שיצא מסוכת האבלים. "יוסי האבא שאל אותי, 'ברוך איך עוברים את זה?. עניתי לו: 'יוסי אתה חייב חייב להיות חזק למען הבן שלך, בן יחיד הבן שלך, בן יחיד הבן שלי, שניהם היו ביחידה קרבית, הם בחרו בזה אף אחד לא הכריח אותם, הם בחרו בדגל הם בחרו בצה"ל'".

בהתייחס לביקורת הצולבת שנשמעת על תפקוד הממשלה וצמרת צה"ל, בן יגאל אמר ל-Ynet: "עכשיו זה הזמן לא לתחקירים לא לשאלות קשות, עכשיו הזמן לחבק. רבותיי רק אתמול הייתה הלוויה, הקבר עדיין טרי עכשיו זה זמן לחבק.

"ואני רוצה להגיד לכם אתמול בלוויה היו ספרדים ואשכנזים, שמאל וימין, דתיים וחילוניים, עם ישראל הגיע לחבק את המשפחה וזה מה שחשוב זה מה שצריך להסתכל על החיבוק הזה כי בלי החיבוק הזה של עם ישראל אי אפשר לעבור את זה. אני קורא לכל עם ישראל בואו לכאן חזקו את המשפחה".

הלוויית בראל שמואלי הי"ד, אמש (דוברות המשטרה)

מנחם נוסף שבלט היום בסוכת האבלים הוא יונתן פולארד, האסיר המשוחרר שהגיע השנה לישראל. "באתי לתת חיזוק ונחמה למשפחה שלו", צוטט ב-Ynet." זוהי סיטואציה מאוד טרגית וזה הכי הרבה, בשביל כולנו, הכי הרבה שאנחנו יכולים לעשות זה להראות סולידריות. כשגיבור ישראל, ההורים שלו והמשפחה שלו. כולם במדינה הזאת חייבים למשפחה הזאת".

כאמור, אמש (שני) ליוו אלפי איש למנוחות את הלוחם בראל הי"ד למנוחת עולמים. אימא של בראל ז"ל שהספידה בלוויה פרצה בבכי והאשימה את ראש הממשלה בנט בכל מה שקרה, כאשר הקהל קרא קריאות בוז. היא אף קראה לו "לוותר על המקום שלך, ומהר".

"אני פונה לכל העולם, וגם אליכם, ממשלת ישראל, צבא הגנה לישראל, משטרת ישראל, יחידת ימ"ס של משמר הגבול", זעקה האימא. "איך לא ידעתם שלמחבל יש אקדח? מה חשבתם, שהוא יבוא עם סוכריות טופי? אני רוצה לשמוע אחד! אחד! שיגיד לי מתי מחבל הגיע עם בקלוואה וסוכריות טופי. תגידו לי מתי? יום אחרי האירוע סגרתם את החור".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר