'מס החנייה' יצומצם

עיריות תוגבלנה בדרישות התשלום מתושבי חוץ

ועדת הכלכלה דנה בסעיף חוק ההסדרים, הדן בדרישות רשויות מקומיות לגבות מחיר על חנייה, ולאחר מו"מ בין מקלב ואשר ליו"ר ביטון הוחלט: מרחב התמרון של עירייה יוקטן (ארץ)

רפאל כהן | כיכר השבת |
הדיון בוועדה (צילום: דוברות הכנסת, נועם מושקוביץ)

הכנסת מתקדמת אל עבר אישור תקציב המדינה וחוק ההסדרים בקריאה שנייה ושלישית בשבועות הקרובים, ובוועדות ממשיכים לדון כל העת בפירוט החוקים ובתיקונם.

בוועדת הכלכלה דנו היום (שני) בהצעה לשנות את הסדרי החנייה ברשויות המקומיות, כדי לנסות ולהקטין את הפקקים הרבים בישראל. ע"פ הסיכום בוועדה, המחיר המרבי על חנייה, שעומד היום על 6.3 שקלים לשעה, יבוטל החל מתחילת השנה הבאה, ועיריות יוכלו לקבוע מחיר בהתאם למדיניותן.

עירייה שהחליטה לקבוע את מחיר החנייה בהתאם למחיר המרבי, ולא נקבה במחיר מוחלט, תמשיך לגבות 6.3 שקלים לשעה, צמוד למדד, עד שמשרד התחבורה יקבע תקנות בעניין. ההוראה תחול רק ברשויות בהן מעל 40 אלף תושבים.

אחת מהסתייגויות חברי הכנסת שהתקבלו בוועדה הייתה משותפת של חברי הכנסת אורי מקלב ויעקב אשר מיהדות התורה. ע"פ ההסתייגות, שעברה תיקונים כרגיל בוועדות הכנסת והתקדמה דרך מו"מ ישיר עם יו"ר הוועדה מיכאל ביטון, הפער בין המחיר שישלמו תושבי העיר לבין המחיר שייגבה מתושבי חוץ, והזהיר מהפקעת מחירים ומפגיעה בתושבי חוץ יהיה 30%.

רשות מקומית שתחליט שלא לגבות כלל תשלום על חנייה לא תוכל לגבות גם מתושבי חוץ, אך אם נתנה פטור מסוים לתושביה, בחלק מהזמן, אז תעריף החנייה שישלם תושב חוץ לא יעלה על תעריף המינימום שתקבע הרשות לתושב פנים.

החשש בקרב הנציגים החרדים היה מתשלום גבוה שתדרוש עיריית תל אביב מתושבי בני ברק, שרובם דלים באמצעים, ולכן נקבע הרף, שסביר שיקטין את היקף המס שהיו משלמים במצב אחר.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר