נגד בתי הדין

עליזה לביא הסבירה מדוע הודחה מיש עתיד

צמצום סמכות בתי הדין: חברת הכנסת לשעבר מטעם מפלגת יש עתיד, הסבירה מדוע הוצבה במקום לא ריאלי ברשימת המפלגה בבחירות האחרונות - והודחה מתפקידה (חדשות)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
(צילום: Yonatan Sindel/Flash90)

עליזה לביא, חברת הכנסת לשעבר מטעם מפלגת יש עתיד הסבירה הבוקר (חמישי) בראיון לאולפן 'ווינט' מדוע הוצבה במקום לא ריאלי ברשימת המפלגה בבחירות האחרונות ובכך למעשה הודחה מתפקידה.

לטענתה, בעקבות כך שקידמה את חוק הרחבת סמכות בתי הדין הרבניים למקרי עגינות בין-לאומי החליט לפיד להדיחה, לטענתה במפלגה התנגדו לחוק, מכיוון שהוא מרחיב את סמכויות בתי הדין הרבניים, וזאת בניגוד לעמדת המפלגה בתומכת בצמצום הסמכויות.

"בקריאה שנייה ושלישית קיבלתי הוראה מהמפלגה לבטל את החוק, לצאת החוצה ולא להצביע", סיפרה, "הייתי בשוק ולא הסכמתי. לא וויתרתי. אני ודוד אזולאי ז"ל, שהיה אז שר הדתות, העברנו את החוק כהוראת שעה. שילמתי מחיר פוליטי, אבל אני מאוד שלמה איתו".

"נפגעתי קודם כל מיאיר לפיד. תן בי את האמון שאני יודעת מה אני עושה. עשיתי כל מה שיכולתי ודיברתי עם כל מי שיכולתי. אני רק מקווה שהחוק יחודש ושעוד נשים ישוחררו", הוסיפה.

כזכור, חוק הרחבת סמכות בתי הדין הרבניים למקרי עגינות בין-לאומי אושר באותו הזמן בכנסת, מדובר בחוק המסייע לעגונות בחו"ל להשיג גט מבעליהן המעגנים בתוך תחומי מדינת ישראל.

מדובר בחוק אותה יזמה ועידת רבני אירופה, זאת כדי להתגבר על הקושי הקיים במצבים שבהם גברים שנישאו לפי דין תורה ברחבי העולם נמנעים מלהתיר את נשותיהן ומשאירים אותן עגונות בלא אפשרות להינשא מחדש. בחלק מהמקרים אותם גברים אף מתעלמים מפסיקתו של בית הדין הרבני המקומי שבאותה מדינה, בהעדר סמכות שיפוט לבית הדין הרבני המקומי לחייב את הבעל בגט ולהטיל עליו סנקציות כדי שייתן גט לאשתו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר