"להתחשב בתושבים"

ליאון נגד השימוש בבואש: "תגובה לא מידתית"

ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, שוחח עם מפקד מחוז ירושלים, דורון תורג'מן, ודרש להפסיק באופן מיידי את השימוש בבואש במהלך פיזור ההפגנות בעיר: "נזקים חמורים" (חדשות)

ישי כהן | כיכר השבת |
בואש בפעולה בירושלים,צ אמש (צילום: חיים גולדברג)

"יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאזור", כך התבטא ראש עיריית ירושלים, משה ליאון, במהלך שיחה עם מפקד מחוז ירושלים במשטרה, דורון תורג'מן. שיחה בה דרש להפסיק באופן מיידי את השימוש בכלי הבואש במהלך פיזור ההפגנות בעיר.

לדביר ליאון: "אין מקום להפעלת בואש בתוך שכונות מגורים. זו תגובה לא מידתית, שלא מקובלת בשום מקום אחר בארץ מלבד ירושלים. גם אם המפגינים מפרים את החוק, יש דרך לטפל בכך בלי לגרום לנזקים חמורים לתושבי השכונה והאיזור. בירושלים ההפגנות מתקיימות בתוך שכונות מגורים ועל כולנו לזכור זאת".

ליאון הדגיש בשיחה: "ההפגנה מתקיימת לכמה שעות ולאחר מכן השכונה כולה סובלת מריח הבואש כל השבוע למרות נקיונות העירייה הרבים במקום, וזאת שבוע אחר שבוע".

בתום השיחה, עדכן ראש העיר: "ביקשתי ממפקד המחוז להורות על הפסקת השימוש בבואש בתחומי העיר ואני מקווה שכך ייעשה. אני מצפה מכולם להתחשב בתושבי השכונה וקורא למפגינים לשמור על הוראות החוק ולממש את זכותם הדמוקרטית למחאה בצורה חוקית ולא אלימה".

כזכור, לפני כחצי שנה מתח שופט בית המשפט העליון, אלכס שטיין, ביקורת על התנהלות המשטרה בשימוש בבואש ובמכת"ז וכתב: "אומר את המובן מאליו: שימוש המשטרה במכת"ז, ובפרט בבואש, כאמצעי למניעת אלימות או פגיעה חמורה ברכוש, חייב לעמוד במבחנים של חיוניות וסבירות הקבועים בחוק.

"עיקרון זה חל ביתר שאת בהקשרן של הפגנות - זאת, מאחר שזכותו של אדם להפגין ולמחות היא אחת מאבני היסוד של משטרנו החוקתי, ובתור שכזאת היא ראויה להגנה מיוחדת מפני פעולות של אנשי שררה אשר עלולות ליצור אפקט מצנן שיירפה את ידיהם של אזרחיות ואזרחים החפצים להפגין ולמחות.

"מסיבה זו, גם כאשר מדובר בהפרת סדר במדרג ג', חשוב לוודא שהשימוש במכת"ז יותר רק במצבי א"ב, במובן של "אין ברירה" – הווה אומר: כאשר אמצעים פחות קשים אינם יעילים דיים כמענה לאלימות ההמונים".

ממשטרת ישראל נמסר: "בעקבות מחאה אלימה אמש שבה פורעי חוק חסמו את ציר התנועה והרכבת הקלה, יידו חפצים ותקפו את השוטרים, נאלצה המשטרה לפעול לפיזורם באמצעות אמצעים לפיזור הפרות סדר בהם מכלית התזה, זאת לאחר שלא נשמעו לאזהרות השוטרים במשך זמן ממושך.

"השימוש באמצעים בוצע כחוק, לאחר ניסיונות אחרים לפזר את המתפרעים ונועד לשמור על החוק והסדר הציבורי ולהפסיק את ההתפרעויות האלימות הפוגעות באזרחים ובשוטרים. נציין כי בהפרות הסדר נפצעו שני שוטרים שנפגעו מגז פלפל שהתיזו המפגינים לעברם. מן ראוי לגנות את התנהלותם של מפרי הסדר ופורעי החוק שנהגו באלימות במקום, במקום לטעון כלפי המשטרה המבצעת את תפקידה לשמירת החוק והסדר למען תושבי העיר והמבקרים בה".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר