כנגד בר לב

בנט הגן על המתנחלים: "חומת המגן שלנו"

דבריו מעוררי הסערה של השר לבטחון פנים בנוגע ל"אלימות המתנחלים" עוררו זעם רב בקרב המתנחלים וגם לתגובות מראש הממשלה ושרים נוספים שתקפו את הדברים (בארץ)

(צילום: יוסי אלוני, פלאש 90)

ראש הממשלה נפתלי בנט, יצא להגנתם של המתנחלים כנגד דבריו של השר לביטחון פנים עומר בר לב ואמר: "המתיישבים ביהודה ושומרון סובלים מאלימות ומטרור, יום יום, עשרות שנים. הם חומת המגן של כולנו ועלינו לחזק אותם ולתמוך בהם, במילים ובמעשים. תופעות שוליות יש בכל ציבור, צריך לטפל בהן בכל האמצעים, אבל אסור לנו להכליל ציבור שלם".

כזכור, אתמול כתב בר לב בדף הטוויטר שלו: "פגשתי היום את תת מזכירת המדינה של ארה"ב, הגברת ויקטוריה נולנד. תת מזכירת המדינה התעניינה, בין היתר, באלימות מתנחלים וכיצד ניתן להפחית את המתח באזור ולחזק את הרשות הפלסטינית".

גם שרת הפנים איילת שקד הגיבה כנגד דבריו של בר לב: "התבלבלת, המתיישבים הם מלח הארץ, ממשיכי החלוצים מהעמק ומההר. האלימות ממנה יש להזדעזע היא עשרות מקרי זריקות אבנים ובקתבים על יהודים שקורים מדי יום - רק בגלל שהם יהודים, וכל זה בעידוד ובתמיכת הרשפ. ממליצה לך לדבר על האלימות הזו עם גב' נולנד".

מי שכמובן זעם על הדברים היו המתנחלים עצמם. ראש המועצה האזורית שומרון, יוסי דגן, קרא לראש הממשלה נפתלי בנט לגנות את דבריו של בר-לב לדרוש ממנו להתנצל. "זו חרפה. שר במדינת ישראל, בחוצפה ובהתנשאות, מכפיש חצי מיליון מאזרחי המדינה, ובכך למעשה מכפיש את תושבי מדינת ישראל כולה, ללא בושה", הוא קבע. "רק אתמול בזמן שבר לב נפגש עם תת-המזכירה האמריקנית, הותקפו בשומרון אזרחים יהודים באבנים ובבקבוקי תבערה - כלומר ניסו לרצוח אותם. על כך הוא לא טרח לדבר איתה. שתיקה של ראש הממשלה עלולה לחזק את ההכפשה".

גם ראש מועצת בנימין ישראל גנץ הגיב לדברים: "הוא מסית ומתיר את דם המתיישבים וחיילי צה"ל. מדהים איך אל מול עשרות אירועי טרור של ערבים מדי יום, השר לביטחון הפנים בוחר להשתלח בדברים שקריים נגד מתיישבי יו"ש. אני דורש מראש הממשלה בנט להתנער מדברי הבלע של בר לב ולהוקיעם פומבית. יש גבול".

היום בבוקר כתב בר לב בתגובה למתקפות נגדו: "אני מבין שקשה לחלקכם ששמים לכם מראה מול הפנים על כך שאלימות מתנחלים קיצונים חוצה את העולם. ממליץ למי שקשה לו – שישתה כוס מים. אמשיך להילחם בטרור הפלסטיני כאילו אין אלימות מתנחלים קיצונים - ובאלימות מתנחלים קיצונים כאילו אין טרור פלסטיני".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר