אחרי יותר משנתיים

ביהמ"ש העליון אישר את החיפוש במכשירי יועצי נתניהו

בית המשפט העליון הודיע כי ניתן יהיה לעשות חיפוש במכשירי הטלפון הניידים של יועצי נתניהו במסגרת חקירת המשטרה נגדם. ביהמ"ש ביקר בחריפות את התנהלות המשטרה (בארץ)

נתניהו ואוריך מאחור (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בית המשפט העליון הודיע היום (שלישי), כי ניתן יהיה לעשות חיפוש במכשירי הטלפון הניידים של יועצי נתניהו. החיפוש ייעשה בשל החקירה כי היו מעורבים בהטרדת עד מדינה במשפט נתניהו. ההחלטה ניתנה לצד ביקורת קשה על התנהלות המשטרה בפרשה והבהרה כי בית המשפט מצפה שהתנהלות כזו לא תחזור על עצמה.

בית המשפט קבע כי החיפוש שנערך במכשירו של יונתן אוריך בוצע שלא כחוק, ללא צו, אך למרות זאת קבע כי לאחר בחינת מכלול השיקולים אין הצדקה לדחיית הבקקשות לחיפוש בטלפון. "תוצאה זו אין בה כדי לגרוע מן הפסול בהתנהלות הרשות החוקרת בעניינו של אוריך", כתבו השופטים.

הדיון נערך באמצעות שמונה שופטים, שביקשו מהכנסת להסדיר את נושא הפגיעה בפרטיות באמצעות חיפוש במכשיר הטלפון באופן חוקי ולקבוע את אמות המידה בנושא.

כזכור, יועציו של נתניהו הואשמו כי שכרו מכונית מצוידת ברמקולים שהוצבה מתחת לביתו של שלמה פילבר, עד המדינה במשפט נתניהו כשהיא מאשימה את פילבר בהיותו שכיר של השמאל להפלת נתניהו. המשטרה פתחה בחקירה וטענה כי מאחורי הקמפיין בכירים בקמפיין הליכוד, ביניהם עופר גולן, דובר משפחת נתניהו, והיועצים יונתן אוריך, יוסי שלום וישראל איינהורן שטענו כי החיפוש שנעשה במכשיריהם לא היה חוקי ופגע בזכויותיהם לפרטיות.

החקירה בנושא עדיין מתנהלת והחלטת בית המשפט העליון למעשה מתירה למשטרה לעשות שימוש במידע שנמצא במכשירים.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר