סערה ברשת

"מי שהצביע ירק לנו בפרצוף": הערך על הלוחם בראל שמואלי הי"ד נמחק מוויקיפדיה

"כאילו זה אתר הנצחה של חמאס", הגיב העיתונאי • אחות הלוחם: "חשבתי שלא יכול להיות יותר כואב" • אחרי ההחלטה להסיר את הערך על הלוחם בראל חדריה שמואלי הי"ד מוויקיפדיה, הרשת זועמת (אנשים)

יאיר טוקר | כיכר השבת |
שמואלי הי"ד (צילום: דוברות המשטרה)

הערך בוויקיפדיה על לוחם מג"ב בראל חדריה שמואלי הי"ד, חייל צה"ל הקדוש שנהרג מירי מחבלים בגבול עזה לפני מספר חודשים, הוסר הבוקר (שלישי), אחרי הצבעה בין עורכי האנציקלופדיה המקוונת. הדבר הוביל לסערה ברשתות החברתיות.

אחותו של שמואלי, הילה רחימי, הגיבה וכתבה בפוסט שפרסמה בדף שלה ב'פייסבוק': "חשבתי שלא יכול להיות יותר כואב. מאז שבראל נהרג חוויתי, חווינו כל המשפחה, כאב בכל איבר בגוף, כמו שריפה. היום נדהמתי לגלות שעורכים הצבעה האם להשאיר את הערך של בראל בויקיפדיה. קולטים? גיבור ישראל, לוחם שסיכן את חייו פעם אחר פעם, שהיה מוכן למות למען המדינה".

האחות הוסיפה: "יש יותר סמל לאומי מזה? יש יותר בטוח מזה? יש יותר נכון שהערכים של בראל, הרעות, אומץ לב, ההקרבה יגיעו לכל נער ונערה? הגוף עייף ממלחמות, הנפש לא יכולה עוד להילחם. אנחנו מכונסים באבלנו העמוק, תחושת נוראית שחיים איתה כל יום, כל דקה. את בראל לקחו לנו. מחקו לנו. אני לא יודעת מי מחליט את ההחלטות האלה, אבל מי שהצביע בעד מחיקת הזיכרון שלו, הדבר היחיד שנותר לנו, שידע שהוא ירק לנו בפרצוף".

העיתונאי יוסף חדאד כתב: "בושה שעורכים בויקיפדיה החליטו להסיר ערך על מותו של לוחם מג"ב בראל שמואלי בטיעונים מקוממים כמו "האירוע נופח מעבר לכל פרופורציה" או שזה לא אתר הנצחה. מעניין שערכים על טרוריסטים ומחבלים מתועבים מגדודי עז א-דין אל קאסם מככבים בויקיפדיה כאילו זה אתר הנצחה של חמאס. בושה וחרפה!"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר