העלייה בתחלואה

"מוכנות לבלימה"; קבינט הקורונה מתכנס

על רקע העלייה בתחלואה בקורונה, התפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה ושבירת שיא המאומתים היומי, הקבינט מתכנס הערב לדיון במשרד רוה"מ ובקריה בתל אביב (חדשות)

(צילום: Noam Revkin Fenton/Flash90)

העלייה בתחלואה: קבינט הקורונה מתכנס הערב (שלישי) לדיון על רקע העלייה בתחלואה בקורונה, התפשטות זן האומיקרון של נגיף הקורונה ושבירת שיא המאומתים היומי.

בעקבות ההדלפות מהמפגשים הקודמים, הפגישה נערכת הפעם במתכונת שונה ולא דרך תוכנת ה'זום' אלא דרך תוכנת ווידאו קונפרנס כשהשרים יתחלקו בחדרים שונים במשרד ראש הממשלה בירושלים ובקריה בתל אביב, זו הפעם הראשונה שמפגש כזה נערך במתכונת הזו.

אמש, לפי הדיווח ב-ynet, אומתו למעלה מ-41 אלף מאומתים, אך על פי ההערכות מספרי הנדבקים גבוה הרבה יותר ועומד על כ-100 אלף נדבקים ביום, המומחים הציגו נתונים לשרי הקבינט על פיהם עולה כי מספר המאומתים יוכפל עוד ב-1.5 עד 2.

על פי הנתונים, בין 5 ל-8 אחוזים כבר נדבקו בגל הנוכחי והגל יגיע לשיא בתוך שניים עד שלושה שבועות כשבין 2 ל-4 מיליון אזרחים צפויים להידבק, לטענת המומחים להגבלות שאינן סגר הדוק יש השפעה נמוכה על קצב התפשטות התחלואה.

למרות מספרים האלו, על פי ההערכות מספר החולים קשה לא יעבור את ה-1,200 - השיא בגלים הקודמים, למרות זאת, המומחים הנחו להיערך לתרחיש של 2,500 חולים קשה, וציינו כי יש להתמקד באוכלוסיות בסיכון וכי צעדים שאינם דרמטיים לא יועילו משמעותית בצמצום התחלואה.

משרד הבריאות העביר המלצה לקבינט להיערך ב''מוכנות לבלימה'' שמשמעותו היא כי יש להיערך לקראת סגר אפשרי במקרה של קריסת בתי החולים.

בנוסף, מטה ''מגן ישראל'' העביר שורת המלצות למיתון הגל, ביניהם: צמצום כנסים, צמצום נסיעת לחו''ל ועידוד עבודה מרחוק, כמו כן, הומלץ לצמצם פעילויות רפואיות שאינן הכרחיות, להרחיב את אשפוזי הבית ולהסתייע בחיל הרפואה לצורך כך.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר