"לא זקוקים למנה 4"

מנכ"ל פייזר: "הנגיף יהיה איתנו בשנים הבאות"

אלברט בורלא, מנכ"ל 'פייזר', אומר כי לא צריך את מנת החיסון הרביעי: "אני לא אומר שאנחנו זקוקים לה בהכרח", למרות שמעלה את כמות הנוגדנים; ויש גם תחזית קדימה (אקטואליה)

קובי אטינגר | כיכר השבת |
מנכ"ל פייזר (צילום: מתוך טקס המשואות)

מנכ"ל חברת החיסונים 'פייזר', אלברט בורלא, אומר כי לא היה צריך את מנת החיסון הרביעי שישראל החליטה עליו: "אני לא אומר שאנחנו זקוקים לה בהכרח", אך הדגיש כי המנה הרביעית מעלה את כמות הנוגדנים.

בריאיון ל'חדשות 12' התבטא בורלא כי: "אני חושב שאנחנו לא נמגר את הנגיף. הנגיף יהיה איתנו בשנים הבאות. רק נגיף אחד מוגר בתולדות האנושות - אבעבועות שחורות. הדבר השני הוא שלנגיף הזה יש נטייה לייצר וריאנטים חדשים, והוא נוטה גם לחמוק מהגנה חיסונית, ולא משנה אם היא נובעת מחיסון או מהידבקות במחלה. ההגנה אצל מי שכבר נדבק נמשכת פחות זמן - לעומת ההגנה מהחיסון".

בהמשך דבריו לעיתונאית דנה וייס, הוסיף מנכ"ל פייזר: "אני סבור שיהיו בידינו חיסונים מוצלחים מאוד מפני אומיקרון לפני שייווצר גל חדש, ואנחנו עובדים על חיסון כזה. אני לא יודע אם נצטרך להשתמש בו, אבל אנחנו עובדים על החיסון. נדע אם הוא הפתרון הטוב ביותר רק אחרי שנראה את הנתונים, אבל את הנתונים נראה בחודש מרץ".

באשר לחיסון הרביעי אמר מנכ"ל חברת החיסונים: "יש סיבות טובות מאוד לצורך במנה הרביעית. עם זאת, אני לא אומר שאנחנו זקוקים לה בהכרח. אנחנו יודעים שהמנה הרביעית מעלה את רמת הנוגדנים, וכשאת מעלה את רמת הנוגדנים - את מעלה את רמת ההגנה שלך".

לדבריו: "אנחנו בוחנים את המנה הרביעית, אנחנו בודקים מנות גדולות יותר, מספר גדול יותר של מנות. אנחנו מבצעים מחקרים על האומיקרון באופן ספציפי, אנחנו מבצעים מחקרים על נגיפים היברידיים - אומיקרון ודלתא. אנחנו רוצים לכסות, אפוא, את כל התרחישים האפשריים, כדי לייצר הגנה. אבל, כמובן, הזמן הוא גורם מכריע".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר