רפורמת הכשרות

הרס הכשרות נמשך? השר כהנא מבטל את יחידת ההונאה

שר הדתות מתן כהנא אמר בפגישה עם מפקחי הכשרות של הרבנות כי הוא סוגר את מחלקת ההונאה בכשרות של הרבנות הראשית. לטענתו יוקם גוף חדש שיטפל בכך אך בארגוני הכשרות חוששים (ארץ)

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

שר הדתות, מתן כהנא, הודיע בשיחה סגורה למפקחי כשרות כי יחידת ההונאה בכשרות - הגוף האחראי ברבנות הראשית על מניעת זיופים ומכירת מוצרים שאינם כשרים צפוי להיסגר, כחלק מרפורמת הכשרות שלו, כך דווח ב'ישראל היום'.

לטענת שר הדתות, הגוף החדש שיוקם במקומו, יהיה בעל סמכויות רחבות יותר, אך בארגוני הכשרות וגורמים ברבנות הראשית חוששים, כי הדבר יביא לפגיעה בכשרות וכי צמצום כוח הרבנות הראשית יביא לבסוף להונאות כשרות רבות. לא ברור גם מי ישלוט בגוף החדש של כהנא ומה יהיו יחסי הכוחות בו.

גם כיום מחלקת ההונאה בכשרות היא גוף קטן עם ארבעה מפקחים בלבד, שפועלים בכל רחבי הארץ כדי למנוע זיופי כשרות והונאות בתחום זה.

לטענת גורמים בתחום הכשרות, רק לרבנות הראשית שמנותקת מהכוחות הכלכליים יש את האפשרות לפעול ללא משוא פנים מול תאגידים ובעלי הון בניגוד לכוח ממשלתי רגיל שנתון ללחצים פוליטיים וכלכליים שיכולים לפגוע באופן חמור ברמת הכשרות בישראל.

בארגון "כושרות", שמוביל את המאבק נגד רפורמת כהנא, טוענים כי מדובר בסכנה לכשרות. "החלפת מינוי מקצועי וענייני במינוי פוליטי טכני היא הדבר שהזהרנו מפניו כל הזמן. התרענו כי תחרות בתחום הכשרות תעלה מחירים ותוריד את רמת הכשרות".

"מציאות שבה אין בישראל יחידה מקצועית המפקחת על הונאה בכשרות, היא פרס לזייפני הכשרות. במציאות כזאת, אנו נקבל את האחריות ונסביר לציבור מה כשר להלכה ומהי קומבינה של כשרות", מסרו בארגון.

מלשכת השר כהנא נמסר בתגובה ל'ישראל היום': "הדברים האמורים בכתבה לא נאמרו. התוספת לחוק הכשרות, שתעלה בשבוע הבא להצבעה בכנסת, מעצימה את סמכויות האכיפה של הרבנות הראשית ומעניקה לה סמכויות שלא היו לה מעולם. הגוף הממונה על הפיקוח על הכשרות ברבנות יוכל להטיל קנסות בגובה עשרות אלפי שקלים, ואף לפתוח בהליך פלילי".

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר