יוזמה מבורכת

הוגש תזכיר חוק נגד אפליית חרדים בחברות ממשלתיות

הרשות החרדית ושרי הממשלה, הגישו היום תזכיר חוק להעלאת שיעורי העסקה בחברות ממשלתיות, של בני האוכלוסייה החרדית וכן של עוד מיעוטים נוספים (אקטואליה)

רפאל כהן | כיכר השבת |
חרדים ועבודה. ארכיון (צילום: פלאש 90)

שר האוצר והשרה לשוויון חברתי הגישו היום (רביעי) תזכיר חוק להעלאת שיעורי העסקתם של בני שני המינים ובני האוכלוסייה החרדית בחברות ממשלתיות, זאת בנוסף לאנשים עם מוגבלות, בני האוכלוסייה הערבית, בני העדה האתיופית ועולים חדשים, מדובר ביוזמה של הרשות החרדית שהוקמה על ידי ח"כ מקלב בממשלה הקודמת..

כיום חוק החברות הממשלתיות למניעת אפלייה מתייחס רק למי שהוא או שאחד מהוריו נולדו באתיופיה ולבני העדה הדרוזית בלבד. וכן ישנם זכויות העדפה לאישה.

תזכיר החוק מבקש לתקן את הנושא, כך שחובת הייצוג ההולם בקרב העובדים בחברות הממשלתיות, דוגמת חברת החשמל, הנמלים ורכבת ישראל תתייחס לבני שני המינים, אנשים עם מוגבלות, בני האוכלוסייה הערבית (לרבות הדרוזית והצ'רקסית), מי שהוא או שאחד מהוריו נולדו באתיופיה, בני האוכלוסייה החרדית ועולים חדשים.

התזכיר קובע כי יש לתת "ביטוי הולם" למיעוטים המוזכרים בכל המשרות והדירוגים בחברות, וכן כי יהיה על הדירקטוריונים של החברות הממשלתיות לפעול לקידום ייצוג הולם של האוכלוסיות בהתאם ליעדים שיקבעו, בנוסף, החוק קובע כי יש לתת עדיפות למועמדים מקרב קבוצה הזכאית לייצוג הולם, אם הם בעלי כישורים דומים לכישוריהם של מועמדים אחרים.

ההצעה מבקשת לקבוע כי היא תחול על חברות ממשלתיות המעסיקות מעל 100 עובדים, וכן על תאגידים שהוקמו בחוק.

על מנת לבצע מעקב אחר מימוש החוק, מוצע כי חברה ממשלתית תגיש לרשות החברות הממשלתיות, אחת לשנה, דו"ח בו יפורטו, בין השאר, נתונים על ייצוג הולם בקרב עובדי החברה. הרשות תגיש אחת לשנה, לממשלה, לנציבות שוויון הזדמנויות בעבודה ולוועדת הכספים של הכנסת את הדו"ח.

שר האוצר, אביגדור ליברמן אמר: "במטרה לממש את מלוא הפוטנציאל של הכלכלה הישראלית עלינו לדאוג שכל רובדי החברה הישראלית זוכים לייצוג הוגן סביב שולחן קבלת ההחלטות. ולזה בדיוק נועד תיקון החוק הזה - לקדם את הגיוון החברתי בעמדות השפעה על המשק והכלכלה הישראלית. אני מודה לשרה לשיוויון חברתי, מירב כהן, שנרתמה לקדם מהלך חשוב זה".

השרה לשוויון חברתי, מירב כהן אמרה: "כדי לדעת שמשהו הוא אפשרי צריך לראות אותו בעיניים. ככל שנראה יותר ויותר ערביות וערבים, חרדים וחרדיות, עולים חדשים, בני העדה האתיופית, נשים ואנשים עם מוגבלות בתפקידי מפתח, במגזר הציבורי ובחברות ממשלתיות, כך נדע שהשוויון והגיוון הם ברי השגה. זו מטרתנו. בהתאם, יחד עם שר האוצר, פרסמנו תזכיר לתיקון חוק החברות הממשלתיות שקובע לראשונה חובת ייצוג הולם לבני אוכלוסיות אלו בקרב העובדים בחברות ממשלתיות ותאגידים סטטוטוריים. נעשה ונצליח"

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר