סערת הריגול המשטרתי

רוני אלשיך: 'להאשמות אין אחיזה במציאות'

מפכ"ל המשטרה לשעבר, שע"פ התחקירים בכהונתו חדרה המשטרה למכשירים ללא צו שופט, טען כי האירועים לא קרו, והבהיר: "אילו הפרסום נכון זה זעזוע עמוק לדמוקרטיה" (ארץ)

חיים גולדברג | כיכר השבת |
הכתבה פורסמה ב-ח' באדר א' תשפ"ב | 09.02.22
(צילום: דוברות רוני אלשיך)

סערת הריגול המשטרתי, ובפרט הפרסום ביום שני ב'כלכליסט' על שימוש נרחב של תוכנת הריגול 'פגסוס' כלפי עשרות בכירים בשירות הציבורי בישראל, הכו גלים והביאו את רוב שרי הממשלה לקרוא פה אחד להקמת ועדת חקירה ממלכתית לחקר הפרשה, ע"י שופט עליון בדימוס, שאינו תלוי בממשלה.

אלא שיומיים אח"כ, והשיח מעט השתנה: בבדיקה הראשונית שקיימו בפרקליטות המדינה ובמשטרה נטען כי מעקבים כאלו לא קרו מעולם, ושהתוכנה הותקנה על מכשיר נייד אחד בלבד, זה של שלמה פילבר, עד המדינה בתיק 4000, וגם זה נעשה באישור שופט.

ראש הממשלה נפתלי בנט החליט להקים רק צוות בדיקה פנימי, בראשות המשנה ליועמ"ש עמית מררי ובשיתוף השב"כ והמוסד, הדגיש הערב (רביעי) במסיבת העיתונאים כי "אילו יתברר שהפרסום נכון, הוא יפעל בכל כוחו לאישור הקמת ועדת חקירה ממלכתית, שתחקור את הכל".

מפכ"ל המשטרה לשעבר, רוני אלשיך, שבימיו לכאורה ביצעה המשטרה את פשעיה, יצא היום מהאפילה והציג את גרסתו הראשונית לאירועים, שבסיכומה ניתן לומר: אלשיך מכחיש את האירוע מתחילתו ועד סופו.

"למרות שכבר למעלה משלוש שנים אני מחוץ למשטרת ישראל, כמי שהכיר את המערכת מקרוב, לא היה לי ספק שהתמונה שפורסמה - אין לה אחיזה במציאות", טען אלשיך והבהיר: "אילו הפרסום היה נכון - אכן זהו זעזוע עמוק לדמוקרטיה, לא פחות מכך!".

(צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

המפכ"ל לשעבר הוסיף כי הוא סומך על חקירת המשטרה, שהובילה למסקנות שהדברים לא התרחשו: "המתנו כולנו בסבלנות רבה עד שמשטרת ישראל השלימה בדיקה פנימית מעמיקה ולאחריה עוד אחת צולבת והממצאים, כפי שפורסמו לידיעת השוטרים, הובאו גם לידיעתי".

"לא הופתעתי לגלות שממצאי הבדיקה הוכיחו כי לרשימה שורבבו שמותיהם של אנשים תמימים שמשטרת ישראל לא חשדה בהם מעולם בשום פעילות פלילית, לא פוקחו על ידי משטרת ישראל, לא רק בכלי האיסוף שפותח ב-NSO אלא גם לא בכל כלי איסוף כלשהו. גם אלו ששמם הופיע ברשימה ואכן נחשדו בעבירות שחייבו פיקוח מכל סוג שהוא נבחנו והתברר כי כלי החקירה השונים הופעלו מולם כחוק, על פי צו שופט ועל פי כל דין", אמר אלשיך.

"הנזק העצום שנגרם למערכת אכיפת החוק מחייב תשובות ברורות ומקיפות יותר מכל הגופים והאנשים הנוגעים בדבר. בכוונתי להציג את עמדתי באופן מעמיק ומקיף. אולם העת לכך תגיע כשאשתכנע כי אין בכך כדי לגרום חלילה נזק להליך משפטי, או הליך בדיקה. אין לנו משטרה אחרת. אעשה ככל יכולתי, לסייע למשטרה לעמוד מחדש על רגליה", סיים המפכ"ל לשעבר את דבריו.

הכתבה הייתה מעניינת?

תוכן שאסור לפספס

0 תגובות

אין לשלוח תגובות הכוללות דברי הסתה, לשון הרע ותוכן החורג מגבול הטעם הטוב.

טוען תגובות...
תוכן שאסור לפספס

עכשיו בכותרות
הנקראים ביותר
המדוברים ביותר